Toon posts:

Extern bureaublad in sytemtray

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Omdat ik nogal veel gebruik maak van extern bureau blad wil ik deze graag minimaliseren naar systemtray.

Nu kan je bij bijv outlook een kleine aanpassing in het register doen ( in HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Office \ 11.0 \ Outlook \ Preferences een nieuwe DWORD-waarde aanmaken), waardoor deze naar system tray minimaliseerd.

Is dit ook mogelijk voor extern bureau blad????

Verder heb ik hier op tweakers ook een hoop aanbevelingen gezien voor programatjes waarmee je verschillende aplicaties naar systemtray kunt minimaliseren.

Zo heb ik powermenu geprobeerd maar dit is niet helemaal wat ik zoek. (je moet nl. elke keer dat je een programma zoals extern bureablad hebt gebruikt opnieuw aangeven deze naar system tray moet minimaliseren)

Er wordt in meedere topics ook gesproken over WatchCat en Rbtray. Alleen werken de links naar de downloads niet meer en kan ik de setups van deze progjes ook nergens anders vinden.

Iemand enig idee of je met een register aanpassing extern bureaublad naar systemtray kan laten minimaliseren????

Zo niet, aanbevelingen voor een programmatje dat dit wel kan???

Verwijderd

Topicstarter
uuhhhhh niemand???

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

arttray (ik geloof dat je het zo schrijft, kan ook met 1 t zijn)
als het opgestart is (in je windowsstartmenu gooien) gooit het alles dat je minimaliseerd in je tray

edit: kicken in 1 uur is lang niet altijd wenselijk. Niet iedereen zit elke seconde online

[ Voor 23% gewijzigd door Bzzje op 09-02-2004 16:13 ]

Negeren is vooruitzien

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Kicken wordt niet gewaardeerd binnen 24 uur, en is ook eigenlijk niet toegestaan. Ga er niet vanuit dat er meteen iemand met een antwoord op de proppen komt. Mocht er na een dag nog niemand gereageerd hebben, dan kan je eventueel een subtiele kick aan je topic geven.

Met je vraag kan ik je overigens helaas niet verder helpen. Ik zou je ook een programmatje aanbevelen wat vensters naar de systemtray stuurt, maar dat werkt blijkbaar niet naar voldoening. Volgens mij bestaan er ook programma's die gewoon een (permanente) extra knop naast je minimaliseerknop maken, waarmee je een venster naar de systray kan sturen, maar ik weet zo snel even geen voorbeelden te noemen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wat meer geduld hebben. Sorry!
Zoefff schreef op 09 februari 2004 @ 16:14:
Volgens mij bestaan er ook programma's die gewoon een (permanente) extra knop naast je minimaliseerknop maken, waarmee je een venster naar de systray kan sturen, maar ik weet zo snel even geen voorbeelden te noemen.
Kijk naar zoiets ben ik nou op zoek id.

Verwijderd

Topicstarter
Bzzje schreef op 09 februari 2004 @ 16:12:
arttray (ik geloof dat je het zo schrijft, kan ook met 1 t zijn)
als het opgestart is (in je windowsstartmenu gooien) gooit het alles dat je minimaliseerd in je tray
JA ik niet dat ALLES wat ik minimaliseeer in mijn system tray terecht komt. Het gaat me voornamelijk om extern bureau blad en evt. enkele andere aplicaties.

Verwijderd

je kan RB-tray gebruiken. Dit progje zorgt ervoor dat alles wat je met je rechtermuisknop minimaliseert in de systray terecht komt. Als je gewoon met links klikt word het niet in de systray gezet.

http://rbtray.narod.ru/

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 16:29:
je kan RB-tray gebruiken. Dit progje zorgt ervoor dat alles wat je met je rechtermuisknop minimaliseert in de systray terecht komt. Als je gewoon met links klikt word het niet in de systray gezet.

http://rbtray.narod.ru/

suc6
_/-\o_ te gek dank je!

Ik heb dit geprobeerde en dit programma doet inderdaad perfect wat het zou moeten doen.

Echter 1 probleem:
Als ik extern bureaublad als volledig scherm draai, komt er boven in mijn scherm zon balkje waarmee ik extern bureau blad kan minimalieren ed. Ecther, klik ik hier met mijn rechter muisknop op om te min naar sytemtray dan werkt dit niet.

Draai ik extern bureau blad niet volledigscherm, en klik ik op de standaard windows minimaliseer knop dan werkt het wel. Het probleem is dus dat ik wel volledig scherm werk.

Mijn probleem is dus nog niet opgelost. Ik wil nl graag kunnen switchen tussen mijn (volledig scherm) extern bureaublad en mijn lokale bureaublad, dit d.m.v. het systemtray icoontje.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje tussen door:

Hoe kan ik er voor zorgen dat rbtray vanzelf opstart bij het starten van windows (XP)???

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 16:25
In je opstart menu (start->opstarten) zetten.

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
OK perfect.

Problem solved!

Als ik extern bureau blad "gewoon" minimaliseer kan ik, als ik daar met mijn rechter muisknop op klik, kiezen voor min to system tray (dankzij rbtray).

Het is jammer dat ik deze tussenstop moet nemen en ik extern bureau blad niet in 1 keer naar system tray kan minimaliseren... :X ...maar in principe werkt dit ook prima.

Bedankt!! :*)
Pagina: 1