Toon posts:

[W98] dir00001 op schijf, 623GB! onverwijderbaar...

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een P3-800 met Windows 98 draaien, aangezien deze door andere mensen gebruikt wordt kijk ik er zelf niet vaak op. Maar vandaag zag ik op de harde schijf de map:

c:\dir0001\

de inhoud van de map is 621 bestanden en 31 mappen, waarvan windows zegt dat het 623GB omvat. Dit is natuurlijk niet mogelijk. De bestanden zijn ontoegankelijk en bevatten namen als:

@@@@@@@@@@@@@@.@@@
2.45.45.151 (nee dit is niet mijn ip-adres, ook niet van een of andere site).
Frg=0x1.638 (map)

Ze zijn niet te verwijderen (op de normale manier).

De search levert 3 resultaten op waarvan er 1 in de buurt van mijn situatie komt alleen daar is nooit geen passend antwoord op gegeven.

google vertelt mij alleen dat scandisk problemen heeft gevonden, maar nog steeds geen passende oplossing.

Herinstalleren is even geen optie

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

de dir afhalen mer DOS, is mischien een optie

00.5 moreevolved

Verwijderd

Topicstarter
dat begrijp ik, er zijn manieren om deze map te verwijderen, maar ik vraag me gewoon af wat de bedoeling is van deze map en of er iets mee gedaan gaat worden.

Mijn bedoeling is om deze actie (c.q. Microsoft) te begrijpen en het vervolgens op te lossen, ipv domweg "deltree dir00001" in DOS.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien vind je hier http://www.ontrack.com/ een hulpmiddel

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben geen data kwijt, maar wat heeft Windows in gedachte gehad toen het deze map aanmaakte?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoek "c:\dir0001\" in Google en je vind genoeg antwoorden

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 13:39

nwagenaar

God, root. What's the differen

Dat heeft Windows niet gedaan maar Scandisk ;) Ik zou voor de zekerheid even je HDD checken door middel van zo'n fabriekstool (powermax, etc) aangezien zulke dir's met dat soort bestanden vak een (fysieke) fout betreft op HDD's en de kans dat hij overlijdt is in zo'n geval zeer groot.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59

Super_ik

haklust!

anders ff knoppix ofzo ff booten :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:09:
ik ben geen data kwijt, maar wat heeft Windows in gedachte gehad toen het deze map aanmaakte?
Foutieve invoer in de FAT waarschijnlijk. Ik heb zo'n geintje eerder gehad bij een harde schijf die langzaam aan het overlijden was.
Dit was met FAT16 iig.

Scandisk ed kon er ook al niks mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 09-02-2004 15:19 ]

C:\>_

• ThaEagle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:01:
Ik heb hier een P3-800 met Windows 98 draaien, aangezien deze door andere mensen gebruikt wordt kijk ik er zelf niet vaak op. Maar vandaag zag ik op de harde schijf de map:

c:\dir0001\

de inhoud van de map is 621 bestanden en 31 mappen, waarvan windows zegt dat het 623GB omvat. Dit is natuurlijk niet mogelijk. De bestanden zijn ontoegankelijk en bevatten namen als:

@@@@@@@@@@@@@@.@@@
2.45.45.151 (nee dit is niet mijn ip-adres, ook niet van een of andere site).
Frg=0x1.638 (map)

Ze zijn niet te verwijderen (op de normale manier).

De search levert 3 resultaten op waarvan er 1 in de buurt van mijn situatie komt alleen daar is nooit geen passend antwoord op gegeven.

google vertelt mij alleen dat scandisk problemen heeft gevonden, maar nog steeds geen passende oplossing.

Ik heb laatst bij iemand een computer geherinstalleerd die ook van dat soort directories op z'n schijf had staan. Directories genaamd dir0001 of iets dergelijks komen voor nadat je systeem is gecrasht en scandisk je schijf heeft gecontroleerd. Ik zou zeggen kijk even of er nuttige dingen in staan, zo niet dan kan je ze gerust weggooien.

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Roko schreef op 09 februari 2004 @ 15:11:
Zoek "c:\dir0001\" in Google en je vind genoeg antwoorden
Inderdaad, al mag ik hopen dat ondertussen wel eens een update is geinstalleerd :D
Support and SARC recommend customers update to the 6/21/00
definitions to prevent any possible problems.
Scandisk / chkdsk hebben niets opgeleverd trouwens (eventueel vanuit DOS)? Het is vrij duidelijk een beschadigd bestandssysteem.
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:01:
offtopic:
Dan loop je achter met je backups aangezien uitval altijd kan gebeuren :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:09:
Ha, die ken ik nog uit het verleden dat ik bij een klant zat. Is een virus dat dat aanmaakt. De dir zomaar verwijderen heeft geen zin, zover het al kan, binnen de korste keren staat de dir er weer....

Scannen en anders re-image.

Is overigens al wel een virusje dat een jaartje of 4 geleden de boel onveilig maakte hoor...

zie net dat herinstal geen optie is, ga ff snuffelen bij symantec, daar vindje wle een antwoord. Heeft niets met beschadigde bestandsstructur te maken overigens...

[ Voor 14% gewijzigd door Gompy58 op 09-02-2004 15:20 ]

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 09 februari 2004 @ 15:16:
[...]

Inderdaad, al mag ik hopen dat ondertussen wel eens een update is geinstalleerd :D

[...]

Scandisk / chkdsk hebben niets opgeleverd trouwens (eventueel vanuit DOS)? Het is vrij duidelijk een beschadigd bestandssysteem.

[...]

offtopic:
Dan loop je achter met je backups aangezien uitval altijd kan gebeuren :X
updates zijn allemaal geïnstalleerd, zoektocht op google leidt tot mensen met dezelfde problemen, maar géén constructieve oplossing.

Scandisk is gebeurd, met uiteindelijk als resultaat C:\dir00001 (van vorige scans, waar ik zelf niet bij aanwezig ben geweest). Laatste scan leverde niets op.

Als laatste trek je te snel je conclusies over mijn vermeende backupachterstand.

Om twee redenen is herinstalleren geen optie, allereerst uit principe --> herinstalleren is het probleem omzeilen, niet oplossen.
Ten tweede kost het me dat te veel tijd op die computer, waarvoor deze niet beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Gompy58 schreef op 09 februari 2004 @ 15:16:
[...]

Ha, die ken ik nog uit het verleden dat ik bij een klant zat. Is een virus dat dat aanmaakt. De dir zomaar verwijderen heeft geen zin, zover het al kan, binnen de korste keren staat de dir er weer....

Scannen en anders re-image.

Is overigens al wel een virusje dat een jaartje of 4 geleden de boel onveilig maakte hoor...

zie net dat herinstal geen optie is, ga ff snuffelen bij symantec, daar vindje wle een antwoord. Heeft niets met beschadigde bestandsstructur te maken overigens...
bedankt voor de tip, symantec heeft in de knowledgebase inderdaad een aantal documenten staan over "dir0001" tevens hebben ze een "dir000x" removal tool ontwikkeld. Zij zeggen overigens dat het komt door een crash van de virusscan-update in juni 2000. Nou zolang staat deze machine hier niet, dus ligt de oorzaak nog steeds ergens anders.
Situation:
Due to a problem with virus definitions dated June 16 and June 19, 2000, in some cases the computer appeared to have stopped responding. When it was restarted, ScanDisk ran and created a folder named Dir00001 on the root of the C drive. In some cases, if ScanDisk ran again, then additional folders were created such as Dir00002, Dir00003, and so forth.

These folders can take up a lot of room on the hard drive. You cannot delete them from Windows or even from DOS. You want to know how to remove them.

Solution:
The Symantec AntiVirus Research Center (SARC) has developed a tool to remove these folders. It is available at:

http://securityresponse.s...nc/data/fix.dirooooo.html

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Dit is gewoon een corrupte directory die scandisk heeft proberen te fixen, maar dit is niet gelukt.

Dat komt ervan als je je systeem uitzet als hij hangt en er is nog diskactiviteit.

Vroeger tig keer gehad (Win95a).
Als het systeem verder oke draait, kun je die dir gewoon verwijderen.

(In dos-venster:
C:\Windows\command
vervolgens met deltree of del /e/s etc verwijderen.)

Dan heb je ook geen last meer van scandisk bij het opstarten.

[ Voor 12% gewijzigd door Kosh66 op 09-02-2004 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit kan niet in Windows en volgens Symantec ook niet in Dos (overigens heb ik dat nog niet geprobeerd). Het lijkt mij als je de bestandskenmerken verwijdert in Dos (Attrib) dat het wel lukt.

Maar goed, probleem opgelost, oorzaak redelijk duidelijk.

• Gompy58

Gompy58

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:33:
dit kan niet in Windows en volgens Symantec ook niet in Dos (overigens heb ik dat nog niet geprobeerd). Het lijkt mij als je de bestandskenmerken verwijdert in Dos (Attrib) dat het wel lukt.

Maar goed, probleem opgelost, oorzaak redelijk duidelijk.
heb je dat tooltje van symantec nu al geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
ja werkt!

Verwijderd

Ik ken dit, zelf een keer op een flopje gehad; DOS dacht dat ik nog zo'n 6,5 GB op me flopje kon persen :P:P
format a: lukte niet, dus dood.
Ik vermoed dat dit een vergelijkbaar iets is, een corrupte entry in de FAT table (al of niet dankzij scandisk) of zelfs fysieke beschadiging op HD.

• Gompy58

Gompy58

werkt het met dat tooltje va symantec ????

niet te snel roepen dat het onmogelijk is he ! ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Gompy58 schreef op 09 februari 2004 @ 15:56:
[...]

werkt het met dat tooltje va symantec ????

niet te snel roepen dat het onmogelijk is he ! ;-)
wrong conclusion... :X

ik schreef dat handmatig verwijderen (windows/dos) niet werkte. Het tooltje van Symantec werkt wel, dat heb ik ook nooit beweerd.
Pagina: 1