Toon posts:

Geluidskaart wil niet worden geinstalleerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van mij heeft de volgende opstelling kwa pc:

- Pentium 4 2.4ghz
- 512 ddr ram
- Geforce 4 ti 4400
- Asus p4b533 mainboard
- Creative Audigy 5.1 player

Zoals sommige weten zit er een onboard sound card op die mainboard.

Maar goed om even terug tekomen op mijn verhaal.
Windows ziet allebei de apparaten maar wil ze niet installeeren.... welke driver dan ook !!
Als ik de onboard uitschakel ziet hij NOG steeds 2 apparaten.
Ik haal de Creative audigy eruit en hij ziet nog maar 1 apparaat.

Hij zegt gewoon tijdens de installatie: "Het is mislukt probeerd U het nog eens"
Wel geeft de driver van creative audigy de waarschuwing: Wilt U doorgaan met deze installatie want windows treft 2 geluidskaarten en dit kan in de toekomst problemen opleveren.

Ik weet nu geen manier om die Creative audigy te instaleeren want die wil ik! Hij heeft het altijd wel gedaan naar dat ik moest formateeren omdat me windows was gecrasht.

Wat heb ik allemaal al gedaan?
- Windows weer opnieuw geinstalleerd
- Onboard card uitgeschakeld
- Creative audigy 5.1 player eruit gehaald en de onboard proberen te installeeren
- Andere drivers (dat tevens niet werkt omdat je de audigy drivers van cd MOET installeeren)
- Windows Updates.

Wij zijn ten einde raad... weet iemand enig idee hoe we dit aan de praat krijgen?

B.v.d

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar je hebt die onboard toch in de bios uitgeschakeld en niet alleen in apparaatbeheer?
Wat is er nu anders dan toen het wel werkte? (Omdat je zegt dat hij het eerder wel gedaan heeft).

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het altijd gedaan met of zonder die onboard.

En ja ik heb die onboard ook uitgeschakeld in bios

Verwijderd

Topicstarter
*bump?*

Verwijderd

met jumper uitschakelen indien mogelijk ?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In BIOS uitschakelen.
In Windows alles in beheer en in de registry helemaal verwijderen tot je zeker bent dat er niets meer is wat naar die on-board kaart verwijst.
Eventueel de kaart fysiek in een ander slot doen.

Hierna kan er gewoon niets meer fout gaan.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe komt het dan dat die Creative kaart niet wil worden geinstalleerd?

Verwijderd

Reactie is wel wat laat, maar goed:

Heb je al geprobeerd om de Live! kaart fysiek te verwijderen uit de pc, vervolgens alles softwarematig verwijderen (in apparaatbeheer enzo). Dan de computer eens opnieuw opstarten, zonder dat er iets gevonden wordt. Vervolgens weer uit en dan de Live! kaart in een ANDER slot stoppen. Hier heb ik zelf om een of andere rare reden ook wel eens problemen mee gehad. Het had iets te maken met gesharede irq's geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 10:44:
Reactie is wel wat laat, maar goed:

Heb je al geprobeerd om de Live! kaart fysiek te verwijderen uit de pc, vervolgens alles softwarematig verwijderen (in apparaatbeheer enzo). Dan de computer eens opnieuw opstarten, zonder dat er iets gevonden wordt. Vervolgens weer uit en dan de Live! kaart in een ANDER slot stoppen. Hier heb ik zelf om een of andere rare reden ook wel eens problemen mee gehad. Het had iets te maken met gesharede irq's geloof ik.
In de tussen tijd heb ik dat idd geprobeerd.. Maar ik heb een updatetje

De geluidskaart werkt perfect in een pc van een vriend. Maarja wat is dat het probleem ?? Mainboard?

Verwijderd

heb je al geprobeerd om eerst de kaart uit te zetten in de bios, en dan pas windows opnieuw te installeren?
Je kan ook proberen in de bios de geluidskaart een eigen irq adres te geven, maar waarschijnlijk zal dat niet veel helpen.
Pagina: 1