Toon posts:

[access] tabelmaakquery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

weet iemand of het mogelijk is om in een tabelmaakquery aan te geven wat of waar de primaire sleutel moet komen?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja, dat kan. Maar dat kan niet met de query wizard. Dan moet je gewoon de SQL syntax intypen. Uit mn hoofd weet ik het niet, maar in een willekeurige SQL handleiding is wel iets te vinden en aan te passen voor Access.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Boss schreef op 09 februari 2004 @ 15:55:
Ja, dat kan. Maar dat kan niet met de query wizard. Dan moet je gewoon de SQL syntax intypen. Uit mn hoofd weet ik het niet, maar in een willekeurige SQL handleiding is wel iets te vinden en aan te passen voor Access.
:?

Volgens mij kan je een nieuwe query aanmaken, vervolgens geen tabel selecteren en via menu QUERY kiezen voor make-table query.
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 14:45:
Hallo,

weet iemand of het mogelijk is om in een tabelmaakquery aan te geven wat of waar de primaire sleutel moet komen?
Ja, rechtermuisknop op de velden en via de properties UNIQUE VALUES op YES zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 09-02-2004 16:01 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.