Hoi hoi!
Ik ben nu voor de 2e week bezig met VBA in excel voor m'n werk, maar echt opschieten wil het niet..
Ik heb nu dit:
De 362 zijn de waarden die er zijn, maar dat worden er ooit meer, om een wazige reden krijg ik die array gewoon niet variabel..
Maar goed, als ik een redim net voor de laatste regel neerzet met de werkelijke waarde (1 minder dan er nu staat), dan krijg ik de volgende error:
maar nu ik er al een uur of 2 aan hang, ben ik door mijn inspiratie heen..
Weet iemand hoe ik de array sowieso al dynamisch krijg, of de redim werkend krijg? Of welke methode dan ook?
thanks in advance..
Ik ben nu voor de 2e week bezig met VBA in excel voor m'n werk, maar echt opschieten wil het niet..
Ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| maxStud = Worksheets("studenten").Cells(1, 6).Value
Dim myArray(363, 2)
Do
myArray((i - 2), 0) = Worksheets("studenten").Cells(i, 1).Value
myArray((i - 2), 1) = Worksheets("studenten").Cells(i, 2).Value _
& ", " & Worksheets("studenten").Cells(i, 3).Value _
& " " & Worksheets("studenten").Cells(i, 4).Value
i = i + 1
Loop Until IsEmpty(Worksheets("studenten").Cells(i, 1).Value)
ListBox1.ColumnCount = 2
ListBox1.List() = myArray |
De 362 zijn de waarden die er zijn, maar dat worden er ooit meer, om een wazige reden krijg ik die array gewoon niet variabel..
Maar goed, als ik een redim net voor de laatste regel neerzet met de werkelijke waarde (1 minder dan er nu staat), dan krijg ik de volgende error:
mijn eerste reactie is: "pvd"Array Already Dimensioned
maar nu ik er al een uur of 2 aan hang, ben ik door mijn inspiratie heen..
Weet iemand hoe ik de array sowieso al dynamisch krijg, of de redim werkend krijg? Of welke methode dan ook?
thanks in advance..
[ Voor 19% gewijzigd door GX op 09-02-2004 14:51 . Reden: stond nog wat VBA-Help rotzooi tussen :D ]