Toon posts:

[Trojan]Trojan.Win32.Wamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net na een scan met kaspersky een .exe gevonden in m'n restore map die besmet is met Wamp :/
C:\System Volume Information\_restore{345F8D4D-1D98-454F-B44A-1AAD43FE67DC}\RP43\A0007309.exe/EXE-file Infected Trojan.Win32.Wamp
Op mcafee.com, viruslist.com en symantec.com is helemaal niets te vinden.
Hij wordt op moment van schrijven alleen door kaspersky opgemerkt

Iemand een idee wat dit voor een trojan precies is?

wamp is (ook) een afkorting voor Windows Apache Mysql en PHP. Misschien daar een verband mee?

Verwijderd

Geen info over te vinden lijkt het.
Heb maar even gemaild naar HQ hiervoor. :)

/niet echt nuttige post. :+

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm denk dat ik stuk verder ben met afkomst van deze trojan,
Ik heb de datum gecheckt van het bestand, 24 Januari 2004, en gekeken welke andere bestanden rond die tijd in die map erbij zijn gekomen. daarvan was er een snelkoppeling naar een htm bestand
L À F› > < 2 80Z wmp.htm & ï¾80a80a w m p . h t m e - d ÿzð C:\Documents and Settings\D0nnan \Bureaublad\wmp.htm . . \ B u r e a u b l a d \ w m p . h t m . C : \ D o c u m e n t s a n d S e t t i n g s \ D 0 n n a n   \ B u r e a u b l a d
Nu kan ik mij herinneren dat de wmp.htm een exploit bevatten die een trojan downloaden. Ik heb hier melding van gemaakt bij Kaspersky en zij hebben een week later, 30 Januari, deze toegevoegd aan de virus list. De trojan had ik opgelopen toen ik op bezoek was naar info over hoe socks proxies precies werken, kwam daardoor terecht op een 'socksproxy list' website. Stond niets relevants op dus ging weer verder zoeken naar andere, toen ik klaar was met zoeken en genoeg over onderwerp gelezen had merkte ik op dat er een cookie aangemaakt was met daarin vage info, afkomstig van die socksproxy list site. Na wat verder zoeken kwam ik erachter dat hij doormiddel van een bug een .class wegschreef in m'n windows media player map (wmp.class -> wmp.exe).
Na zelf handmatig deze computer schoon gemaakt te hebben ben ik waarschijnlijk m'n restore map vergeten mee te nemen...

De naam is dus waarschijnlijk een spellingsfout (wamp = wmp). Ik heb op moment alleen nog de exe uit m'n restore map, evt. kan ik deze op verzoek emailen.

Afkomst bekend, waarschijnlijk dus ook de functie (openen van socks proxy)

Verwijderd

zet gewoon je restore uit en vervolgens weer aan. ben je hem direct kwijt...