Ik heb een excel workbook gemaakt met twee sheets. In sheet 1 heb ik de hele handel opgezet en allerlei formules gemaakt. Nu wil ik van sheet2 een overzicht sheet maken waar alleen de belangrijkste gegevens op staan. Ik copieer nu een range op sheet1 en plak het in sheet2, gevolg is nu dat de formule alle referenties naar de velden kwijt is. Is er geen mogelijkheid om de range van sheet1 naar sheet2 te verplaatsen zodat ie dan automatisch de referentie maakt naar sheet1?
Vast, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de situatie is 
Hoe dan ook lijkt het me makkelijker en (ook gezien versiebeheer) beter om niet de formules en de data te kopieren, maar alleen een verwijzing naar de resultaten in het overzichtssheet te zetten
Hoe dan ook lijkt het me makkelijker en (ook gezien versiebeheer) beter om niet de formules en de data te kopieren, maar alleen een verwijzing naar de resultaten in het overzichtssheet te zetten
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik zal proberen een simpel voorbeeld te geven.
Op sheet1 heb ik de volgende formule staan in cell G3 "=C4"
Nu copieer ik deze cell naar sheet2 en nu wil ik dat automatisch de formule veranderd in "'=sheet1'!C4"
Kan dit?
Op sheet1 heb ik de volgende formule staan in cell G3 "=C4"
Nu copieer ik deze cell naar sheet2 en nu wil ik dat automatisch de formule veranderd in "'=sheet1'!C4"
Kan dit?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 15:13 ]
Je kunt ipv paste, paste special-> paste link gebruiken.
Dan komt er een verwijzing naar de cel op sheet 1 waar je oorspronkelijke formule instaat
Dan komt er een verwijzing naar de cel op sheet 1 waar je oorspronkelijke formule instaat