Toon posts:

Athlon classic cache..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wordt de cache op zo'n classic nou warm?? want ik ben er net achter gekomen dat de coldplate heeft losgelaten van de cachechips, en ik loop al geruime tijd nu probleemloos op 800 ipv 600.

Wat voor winst kan je halen uit je CPU als je zo'n cache-divider gebruikt, en als je dat gebruikt wordt de cache daar dan warmer van??

txs :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand :? :? ;(

Verwijderd

niet van die moeilijke vragen stellen . :):):):):)

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nee, die worden niet warm..

die van mij lopen probleemloos op 375 Mhz en maken totaal geen contact met de coldplate. Standaard maken ze dit eigenlijk ook niet, maar bij amd hebben ze er wat koelprut tussen gedaan waardoor dit misschien wel zo lijkt...

Met je cache divider moet je een beetje proberen denk ik..
als je nu nog hoger wilt oc'en zul je deze moeten veranderen denk ik (naar 2/5). Het is dan maar net wat het zwaarste teld, de mhz'en van je cpu of je cache snelheid.

Veel kans dat je cpu sneller is op 1/2 cache (wat een 600 is als ik het goed heb) en 800 Mhz, dan op 850 Mhz en 2/5 cache.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn 700 heeft standaard een cache divider van 1/2. Maar die chips willeen geen hzje boven de 350 :(

Verwijderd

1/3 lijkt me beter dan 2/5.

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 december 2000 23:21 schreef arnie het volgende:
1/3 lijkt me beter dan 2/5.
Vertel mij dan eens waarom, dat zou ik wel willen weten :)

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
Mijn Athlon 600 loopt ook al tijden probleemloos op 800, dus met een cache snelheid van 400Mhz. Ik heb wat extra koelprut tussen de cachecips en de coldplate gedaan zodat die goed contact maken.

Als je hoger dan 800 wilt gaan zal je waarschijnlijk wel je cache omlaag moeten gooien.

Maar er is maar 1 oplossing voor dit probleem: uitproberen...

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
wie heeft WCPUA2 voor mij ik ben hem kwijtgeraakt.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

ik heb ook athlon 700 met devider 1/2 kan ook gewoon 800 wel aan maar 826 wordt het onstabiel en 840 is helemaal onstabiel,
boven 880 wil hij windows niet meer opstarten en nog hoger doet de hele pc niks meer :(

de pci bus snelheid wil ok nog welleens een probleem zijn toch??
bij FBS van 120 loopt pci op 40 maar zat laatst te kijken en zag dat bij 124 de pci ook op 31 gezet kan worden is dat aan te raden??

en is het echt de enige mannier om je cache devider anders in te stellen door de orginele abit k7A-100 bios te flashen???

Verwijderd

Ja bij mij is het ook net zo met mijn athlon classic 700 alleen op het moederbord-boekje staat dat als je de jumpers op het moederbord gaat veranderen dan kan je pci op 33 ipl van 41 of zoiets alleen bij mij werken ze niet daar ben ik al wel achter ( ik heb trouwens een Abit Ka7 mobo :9~ ).
Pagina: 1