Ben nu de hele dag al op inet aan het zoeken naar info over dit probleem, maar kan nergens antwoorden vinden, dus mijn laatste hoop ligt hier 
Ik heb Samba 3.0.1 gecompiled op standaard Fedora Core 1 systeem.
- Users aangemaakt in Linux
- Users toegevoegd aan de SMB-db met smbpasswd
- Met smbclient local ingelogd, en lists opgevraagd
- Script voor swat aan xinet.d toegevoegd
- Config file voor Samba gemaakt, en door testparm gehaald
- De daemons smbd en nmbd gedraait
Bovenstaande gaat allemaal goed, en Samba lijkt vanaf de Linux kant dus ook te werken, maar zodra ik met Win2k toegang wil zoeken krijg ik de overbekende melding: 'Access denied'.
Vanaf de linux kant werkt alles zoals het hoort, de juiste shares worden bij de juiste users gedeelt enzo, dus het kan niet aan de usernames/passwords liggen. Maar wat dan wel?
Verder kan ik met geen mogelijkheid op SWAT komen. Wat ik ook probeer, elke keer als ik de ebin van swat wil runnen gebeurt er niets behalve dat de volgende regels in de log.swat komen:
Firewall staat open, 901 is toegevoegd aan services, e.d. en toch wil swat niet runnen...
Ik heb Samba 3.0.1 gecompiled op standaard Fedora Core 1 systeem.
- Users aangemaakt in Linux
- Users toegevoegd aan de SMB-db met smbpasswd
- Met smbclient local ingelogd, en lists opgevraagd
- Script voor swat aan xinet.d toegevoegd
- Config file voor Samba gemaakt, en door testparm gehaald
- De daemons smbd en nmbd gedraait
Bovenstaande gaat allemaal goed, en Samba lijkt vanaf de Linux kant dus ook te werken, maar zodra ik met Win2k toegang wil zoeken krijg ik de overbekende melding: 'Access denied'.
Vanaf de linux kant werkt alles zoals het hoort, de juiste shares worden bij de juiste users gedeelt enzo, dus het kan niet aan de usernames/passwords liggen. Maar wat dan wel?
Verder kan ik met geen mogelijkheid op SWAT komen. Wat ik ook probeer, elke keer als ik de ebin van swat wil runnen gebeurt er niets behalve dat de volgende regels in de log.swat komen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| [root@dummy var]# more ./log.smbd [2004/02/09 14:08:56, 0] smbd/server.c:main(747) smbd version 3.0.1 started. Copyright Andrew Tridgell and the Samba Team 1992-2003 [2004/02/09 14:09:21, 0] lib/access.c:check_access(328) Denied connection from (192.168.1.31) [2004/02/09 14:09:21, 1] smbd/process.c:process_smb(883) Connection denied from 192.168.1.31 |
Firewall staat open, 901 is toegevoegd aan services, e.d. en toch wil swat niet runnen...
It's what it is...