Toon posts:

[98] Software blijft om CD vragen - welke van netwerk draait

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier een netwerk met 16 computers + dvdserver.
Op de dvdserver heb ik een aantal cds opgeslagen (basisschool programmas).
Die programmas heb ik geinstalleerd op de centrale server. Alle computers hebben dus gewoon een link, die verwijst naar de server, de ini op de server verwijst vervolgens naar het "kopie" op het dvdserver.

Hij blijft om de cd vragen.

Wat kan hier fout zitten? Cd beveiliging niet denk ik, aangezien dit net werkt als clone-cd altijd deed. (het werkt ook bij andere cds).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wie blijft om de CD vragen? Welk OS gaat het hier om?
Geef ons even iets meer info om iets over te zeggen :)

Verwijderd

ik geloof dat als je de cd start vanaf de server, het programma dat op die client runt de cd-drive probeert te benaderen voor de benodigde files. Hij gaat er niet vanuit dat dit via het netwerk gaat en probeerd dus een cd-drive op je client te benaderen. Daar zit geen cd in en vandaar de foutmelding.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Drive mapping maken naar waar de cd zit.

Niet alle programma's kunnen omgaan met unc paden.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ahja is handig. Ik draai hier overal windows 98 SE. En programma blijft om de cd vragen ( wat ik dus op de dvdserver heb gekopierd). Ook al verander ik de pads in de .ini.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in de topic titel staat. Welk programma gaat het hier om? Je bent wel erg vaag namelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op 09 februari 2004 @ 14:29:
Drive mapping maken naar waar de cd zit.

Niet alle programma's kunnen omgaan met unc paden.
zou je dit kunnen uitleggen, aangezien ik er niet thuis in ben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 14:33:
[...]

zou je dit kunnen uitleggen, aangezien ik er niet thuis in ben.
Klop idd, ik weet ook niet hoe het precies komt, maar vroeger had ik laptop waarop ik dan alles installeerde via netwerk (cd-rom op andere pc) dat werkte bij het ene programma wel (zoals word 97 enzo) maar bij norton systemworks had ie daar geen zin in. Het werkte dan alleen als ik die hele cd naar die laptop kopieerde :/

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 09 februari 2004 @ 14:32:
Kleine titel edit zodat het OS in de topic titel staat. Welk programma gaat het hier om? Je bent wel erg vaag namelijk ;)
het gaat om de programmas Lekker weertje zomer, winter en herfst. Zegt jullie zeer weinig aangezien hier gaat over leerprogrammas voor groep 4-8 ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 14:36:
[...]

het gaat om de programmas Lekker weertje zomer, winter en herfst. Zegt jullie zeer weinig aangezien hier gaat over leerprogrammas voor groep 4-8 ofzo.
zegt me wel wat :P maja.. misschien kan je proberen een virueel cd-rom station aan te maken op de server en dat pad laten verwijzen naar de pc waar de cd's op staan?

• aZuL2001
unc paden zien er zo uit : \\cdserver\cd1

Het kan zijn dat het programma daar moeite mee heeft en perse een drive letter nodig heeft. Dan zou je het programma kunnen starten via een batch file die eerst de drive letter aan een unc pad koppelt, zodat het programma niet beter weet dan dat het vanaf drive X: gestart wordt.

batch file die zoiets doet bevat :

rem *******************
rem map drive x: aan app 1
rem *******************

net use x: \\cdserver1\cdapp1
app1.exe
net use x: /delete

in die trant zou je verder kunnen proberen.
Of neem contact op met de support afdeling van waar die apps vandaan komen.

[ Voor 7% gewijzigd door aZuL2001 op 09-02-2004 23:16 ]

Abort, Retry, Quake ???

• aZuL2001
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 14:36:
[...]

Klop idd, ik weet ook niet hoe het precies komt, maar vroeger had ik laptop waarop ik dan alles installeerde via netwerk (cd-rom op andere pc) dat werkte bij het ene programma wel (zoals word 97 enzo) maar bij norton systemworks had ie daar geen zin in. Het werkte dan alleen als ik die hele cd naar die laptop kopieerde :/
Zegt nog niets over wel of geen unc paden gebruiken.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1