Beveiliging in Word documents

Pagina: 1
Acties:

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 13:37
Is het mogelijk om het veranderen van tekst in een Word document te blokkeren? (user based?) Ik bedoel dan niet de beveiligingsopties zoals "modify-password" of "open-password" of "read-only" optie onder beveiling van MS Word.

Wat ik wil is dat de gebruiker het bestand alleen maar kan openen en uitprinten.
Als ik het beveilig met de opties zoals hier boven staan beschreven, dan kan de gebruiker het bestand niet printen of het bestand wel openen, maar niet opslaan. Maar de gebruiker kan het dan wel openen en aanpassen en printen wat was aangepast en dan niet opslaan.

Nu weet ik dat er een beveiliging is voor forms in een Word document.
Als ik alle tekst in een form zet, dan kunnen ze het niet aanpassen, maar ik heb 1 probleem.

Het word document wat ik gebruik, bevat fields die ingevuld worden door een extern programma (Quickbooks Pro 2004). Maar omdat de forms-fields beveiligd zijn, kan het programma niet meer de tekst in de fields plaatsen.

Nu vraag ik mij af of er een mogelijkheid is om het programma wel rechten te geven om de fields in te vullen in het word document, maar zodra de gebruiker het bestand opent, mag de gebruiker niet de ingevulde fields meer aanpassen.

Het gaat om brieven/certificaten die automatisch gegenereerd worden door het programma Quickbooks. Deze gebruikt Word documents als templates. Maar om fraude te verkomen wil ik dat de gebruikers niet meer de velden kunnen aanpassen nadat de template is ingevuld.

Ik heb geen idee of dit op te lossen is m.b.v. macros?
Iemand ervaring hiermee?

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

wat je kan doen:
programma naar een wordfile laten schrijven met vb er in
de vb in dat document maakt vervolgens de nieuwe wordfile aan en beveiligd die na het opslaan en afsluiten van die file

Klinkt een beetje onhandig, maar bij excel heb ik het op die manier aan de praat gekregen om in een read-only excel bestand waarden aan te passen en op te slaan.

Negeren is vooruitzien

• Mathadon
Als ik een brief genereer onder Quickbooks, dan pakt het programma de Word doc template en plaats daarin de desbetreffende data voor forms-fields.
Nadat hij dat heeft gedaan, opent het programma automatisch het gegenereerde ingevulde Word-Document.

Dus dat vb snap ik niet helemaal in welke stap dat precies in werking treed?
Want als het programma automatisch al MS-Word opent, dan heeft dat vb toch geen zin?

• Mathadon
iemand anders nog tips?