Toon posts:

HELP!!! weinig tot geen bass...

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
k weet dat deze topic al vaker aan de orde is gekomen, maar toch kom k er nog altijd niet uit..
mijn systeem is: sony stereo set 140 watt, doorgelust op een versterker van hitachi 180 watt, hier heb k dus de standaart boxen van de set op aangesloten.
vanaf de versterker heb k m weer doorgelust naar een versterker van pioneer 200 watt, daar heb k de eltax concept 200 op aangesloten, k heb dit gedaan zodat k nu alle speakers apart kan regelen.

mijn probleem is nu dat mijn eltax speakers geen lekkere bass willen geven,k voel t wel en alles dreund ook door,maar k hoor het niet, terwijl die sony boxe lekker blazen :P
k heb alles geprobeerd, heb al meerdere malen me kamer veranderd,nix helpt, heb ook nieuwe speaker kabel gekocht-oelbach 2,5mm2..

heb zo het gevoel dat het gewoon aan mijn kamer ligt-> 4x5x2,3
maar omdat ik niet verder mag gaan dan alleen me indeling te veranderen wil k graag weten wat ik kan doen.

k heb me speakers in de lengte van de kamer staan , in de hoeken, en verhoogd

alvast bedankt.....

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

heb je gecontroleerd of alle speakers 'in fase staan' ??? mogelijk dat hier de oorzaak ligt ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoals k al zei , k heb alles geprobeerd. fase omwisselen, verschuiven,etc

• keur0000

keur0000

als je alleen de eltax speakers aansluit hoe klinken ze dan?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
als k alleen de eltax aansluit heb k precies t zelfde,maakt niet uit welke versterker ik ook pak. de buren worde gek ven de bass alleen hoor ik niks maar t dreund wel door

• keur0000

keur0000

Je geeft denk ik zelf t antwoord al, je speakers voldoen niet aan jouw verwachtingen. Mogelijk kun je de speaker aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
nee denk het niet,me vader wil niet dat ik dat doe want hij vind dat het al genoeg doordreund. is er niet iets anders wat ik kan doen, want als ik bijvoorbeeld op een stoel sta, of zeg maar achter tegen de muur sta dan heb k een bass waar je nie goed van word, dus aan de speakers ligt het niet

• keur0000

keur0000

"k heb me speakers in de lengte van de kamer staan , in de hoeken, en verhoogd"

Al eens geprobeerd je speakers op de grond op spikes te zetten en zo de onderlinge invloed te minimaliseren?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze nu verhoogd staan +/- 30 cm, maar weet niet of dit het zelfde effect heeft als spikes, en anders kan ik het altijd proberen.

• keur0000

keur0000

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 14:45:
ik heb ze nu verhoogd staan +/- 30 cm, maar weet niet of dit het zelfde effect heeft als spikes, en anders kan ik het altijd proberen.
Nee absoluut niet, met spikes voorkom je dat de vloer o.i.d mee gaat resoneren en je dus puur alleen t geluid hoort wat de speaker produceert. En vooral dat de speakers geen onderlinge invloed hebben qua resonantie e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door keur0000 op 09-02-2004 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha ok, zal k eens ff proberen, maar heb gelezen dat die nogal veel geld kosten, kijke of ik ze zelf kan maken ;)

• keur0000

keur0000

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 14:56:
aha ok, zal k eens ff proberen, maar heb gelezen dat die nogal veel geld kosten, kijke of ik ze zelf kan maken ;)
Beetje handige jongen zal dat wel lukken ;) , principe is dat het contact oppervlak wat de vloer raakt zo klein mogelijk is. Kegel op zijn kop zeg maar. Liefst materie met enige massa, zoals ijzer. Suc6

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Laat die spikes maar zitten, dat gaat niet helpen. Je hebt zelf eigenlijk al het probleem aangegeven: het is de ruimte. Als je op een andere plek staat kom je op van de bas, de buren worden er gek van, maar op de luisterpositie valt het laag helemaal weg. Je kan het probleem heel duidelijk krijgen als je dit progsel ff download. En dan een sinus tussen de 20Hz en 250Hz afspeelt en dan op de luisterpositie luisteren. Als je bij 20Hz begint en langzaam omhoog gaat, zul je merken dat je eerst niks hoort, en vanaf punt dat je wat begint te horen beginnen de problemen. Je zult sommige frequenties nauwlijks horen en andere juist veel te sterk. Boven de 200Hz a 250Hz zal het niveau constant worden (als je het met een dB meter zou meten dan, de gevoeligheid van je gehoor zal erboven hoger worden).

Wat je eraan kan doen? Niet zo gek veel eigenlijk. Voor jou de enige reele optie is om je kamer heel anders in te richten zodat je luisterpositie op een heel andere plek uitkomt.

Verwijderd

En bij dit juiste advies van Jag wil ik het graag houden.

Ik zou je willen aanraden om voortaan een meer aandacht te steken in je taalgebruik. Ik kom absoluut niet door je zinnen heen en ik denk dat je met wat meer inspanning best algemeen beschaafd nederlands kan schrijven.

Als je de oplossing van Jag hebt geprobeerd, en je weet zeker dat het niet aan je kamer acoustiek ligt, mag je van mij een nieuw topic openen, mits je je zinnen normaal formuleert.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.