AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB
dit zie ik:
Forbidden
You don't have permission to access /u2xmp/index.php on this server.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.28 Server at linux.local Port 80
en php is geinstalleerd, mysql btw ook...
[ Voor 73% gewijzigd door Fudgem op 09-02-2004 14:21 ]
AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB
1
| # ls -al /pad/naar/wwwroot |
Waarschijnlijk ziet hij .php niet als index en staat directory browsing op forbidden.
Verwijderd
Waarom post je dan in Professional Networking & Serversps ik ben een beetje n00by op linux-gebied...
Dit kan je veranderen door
1
2
3
| # chmod -c xxx bestandsnaam of # chmod -c xxx map |
Op de x kan een 1,2,3,4,5,6 of 7 staan. Ik zelf zou 707 doen. je kan dan alleen niet meer schrijven in de bestanden.
chmod 707 maakt:Op de x kan een 1,2,3,4,5,6 of 7 staan. Ik zelf zou 707 doen. je kan dan alleen niet meer schrijven in de bestanden.
1
| -rwx---rwx |
dus waarom je niet zo zou kunnen schrijven weet ik ook niet hoor
ja, want in localhost/ werkte het welStaat de .php extentie wel in je DirectoryIndex (httpd.conf)?
Zapp: doe eens "ls -l index.php" in die map, en doe eens "ls -l" in de map waarin de map 'u2xmp' staat. dat geeft de permissies weer
ps chmod is al gedaan, dat staat goed...
met index.htm doet ie het ook niet
[ Voor 82% gewijzigd door Fudgem op 09-02-2004 22:19 ]
in een terminal of een willekeurig programma dat kan chmodden (een goeie ftp client kan dat dus ook)moet ik dat in IE of in het ftp prgramma intypen?
ps chmod is al gedaan, dat staat goed...
met index.htm doet ie het ook niet
je weet zeker dat je httpd.conf goed staat en je hebt apache ook al geprobeerd handmatig te installeren (instructies staan prima op php.net, daar hoef je echt geen linux expert voor te zijn) en geprobeerd in te stellen zoals in [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml] staat beschreven (pas uiteraard wel je documentroot e.d. naar goede locaties aan).
Het valt me namelijk op dat dit soort kant-en-klare pakketjes die users snel een werkende installatie zouden moeten bezorgen vaak slecht werken. En een fout acherhalen is dan ook lastig, aangezien het geen inzichtelijke methode voor installatie is
ik denk dat het de config van apache is, die niet automatisch de goede rechten insteld voor nieuwe bestanden (700), hij moet op 766, weet iemand waar de default waarden daarvoor staan in apache?
[ Voor 31% gewijzigd door Fudgem op 10-02-2004 12:59 ]
chmod -RZapp Brannigan schreef op 10 februari 2004 @ 12:50:
hij doet het nu, het was de chmod, maar het lijkt er nu op dat ik elk bestand aprt de rechten moet gaan geven, is daar een makkelijkere manier voor, dat ik gewoon alles in de directoiry automatisch dezelfde rechten kan geven?
ps: ik gebruik LeapFTP
Nee, hij moet op 644, je hoeft geen execute rechten op een file te hebben.Zapp Brannigan schreef op 10 februari 2004 @ 12:50:
hij doet het nu, het was de chmod, maar het lijkt er nu op dat ik elk bestand aprt de rechten moet gaan geven, is daar een makkelijkere manier voor, dat ik gewoon alles in de directoiry automatisch dezelfde rechten kan geven?
ik denk dat het de config van apache is, die niet automatisch de goede rechten insteld voor nieuwe bestanden (700), hij moet op 766, weet iemand waar de default waarden daarvoor staan in apache?
Je moet gewoon inloggen op die machine en het dan onder linux doen... Niet via zinloze tools.
chmod -R 766 /pad/naar/wwwrootZapp Brannigan schreef op 10 februari 2004 @ 12:50:
chmod -R +T /pad/naar/wwwroot
Nu worden ook nieuwe bestanden en directories met mode 766 gemaakt