Ik wil graag een access database wegschrijven naar de hd als XML bestand in het (SQLXML) formaat (zie hieronder). Dit wil ik doen met behulp van VB 6.
Natuurlijk zou ik dat zelf wel kunnen programmeren maar volgens mij zijn hier wel standaard (ADO?) componenten voor? Dat weet ik dus niet en dat zou ik wel graag willen weten omdat het aanzienlijk wat onnodig werk kan besparen. De bedoeling is dat het ook 2 kanten op werkt. Dus DB -> XML en weer van XML -> DB
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <root> <Schema name="Schema1" xmlns="urn:schemas-microsoft-com:xml-data" xmlns:dt="urn:schemas-microsoft-com:datatypes"> <ElementType name="Employees" content="empty" model="closed"> <AttributeType name="EmployeeID" dt:type="i4" /> <AttributeType name="FirstName" dt:type="string" /> <AttributeType name="lastName" dt:type="string" /> <attribute type="EmployeeID" /> <attribute type="FirstName" /> <attribute type="lastName" /> </ElementType> </Schema> <Employees xmlns="x-schema:#Schema1" EmployeeID="1" FirstName="Nancy" lastName="Davolio" /> <Employees xmlns="x-schema:#Schema1" EmployeeID="2" FirstName="Andrew" lastName="Fuller" /> <Employees xmlns="x-schema:#Schema1" EmployeeID="3" FirstName="Janet" lastName="Leverling" /> </root> |
Natuurlijk zou ik dat zelf wel kunnen programmeren maar volgens mij zijn hier wel standaard (ADO?) componenten voor? Dat weet ik dus niet en dat zou ik wel graag willen weten omdat het aanzienlijk wat onnodig werk kan besparen. De bedoeling is dat het ook 2 kanten op werkt. Dus DB -> XML en weer van XML -> DB
Pwnd