Mantelstroom filter gevonden (ter info)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.589 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
Ter info:
Omdat er toch al zoveel topics zijn over aardlussen en brommende speakers hierbij nog maar 1-tje.

In al deze topics word gezocht naar mantelstroomfilters maar waar je aan deze dingen kan komen komt er niet uit. De conrad scheen ze te hebben maar nu niet meer (heb ik niet uitgezocht overigens).
Welnu, ik had er dit keer dus zelf 2 nodig dus nam de moeite om even te zoeken.

Voor Kabel TV gebruikers, mantelstroomfilter:
http://www.elektronica-online.nl zoek op mantelstroomfilter
en je komt uit op dit artikel:
http://www.elektronica-online.nl/getfile.php?id=3120
(zelfde als die uit de conrad dacht ik).

Voor Cinch / tulp gebruikers (ook voor in de auto):
http://www.elektronica-online.nl zoek op aardlus
en je komt uit op dit artikel:
http://www.elektronica-online.nl/getfile.php?id=3114

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Ik heb er vandaag eentje gekocht bij V Alstede electronica
Hengelosestraat 176, 7521 AK Enschede, telefoon: 053-4344544

Volgens mij hebben ze geen site, maar wellicht kun je telefonisch bestellen. Het filter is de volgende :

Profitec
Model ME-634
Cable/VCR ground breaker
Feed-thru
surge protector
Prijs: € 11,95

Bij mij is de ENORME brom nu echt volledig verdwenen, zelfs met volume op MAX hoor je er niets meer van! HULDE >:)

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Die voor de kabel tv bestaat stiekum uit 2 condensatortjes, wat je daarmee bereikt is dat de wisselspanning van 50 herz tegengehouden wordt, terwijl het hoogfrequente signaal van de tv gewoon doorgelaten wordt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

bobo1on1 schreef op 11 februari 2004 @ 15:34:
Die voor de kabel tv bestaat stiekum uit 2 condensatortjes, wat je daarmee bereikt is dat de wisselspanning van 50 herz tegengehouden wordt, terwijl het hoogfrequente signaal van de tv gewoon doorgelaten wordt.
Ja dat klopt, er stonden op internet ook wel guides waar beschreven werd hoe je twee condensatoren van iets van 10nF kon gebruiken om zelf zo'n filter te beunen, maar als je dat dan allemaal weer wilt afschermen + goede connectoren wilt gebruiken kun je volgens mij net zo goed een kant en klare kopen....wat ik dus maar gedaan heb :)

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

heeft iemand hier meschien een schemaatje van zodat ik zin filter zelf na kan bouwen??? :)

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En dat TV-filter lost al je problemen met storing op? Ik heb bijvoorbeeld dat als ik DVD aan het kijken ben dat er storing van mijn antenne doorheen komt, wordt dat hierdoor opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:43

Alaksandus

Vae puto deus fio

TimMer schreef op 11 februari 2004 @ 19:23:
En dat TV-filter lost al je problemen met storing op? Ik heb bijvoorbeeld dat als ik DVD aan het kijken ben dat er storing van mijn antenne doorheen komt, wordt dat hierdoor opgelost?
Dit zou ik dus ook heel graag willen weten want ik heb precies hetzelfde en stoor me hier erg aan.

Maar ik denk eerder dat het in de TV zit en dat daar de Tuner niet goed afgeschermd is oid.

Als een god in Nijmegen.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 15:45

jasjenl

Liab A Tymo

Conrad verkoopt ze wel degelijk nog hoor, ik heb er onlangs daar nog eentje besteld. Ga maar eens naar conrad.nl en typ bij 'product zoeken' mantelstroomfilter in, dan kom je uit op de TZU 10-01 (die heb ik gekocht) en de TZU 10-02. Je moet er nog wel even F-bus connectors bij kopen voor de aansluitingen, maar bij mij doet het filter 't perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Coronaextra schreef op 11 februari 2004 @ 20:28:
[...]

Dit zou ik dus ook heel graag willen weten want ik heb precies hetzelfde en stoor me hier erg aan.

Maar ik denk eerder dat het in de TV zit en dat daar de Tuner niet goed afgeschermd is oid.
T enige dat dat filter doet is alles rond de 50Hz eruit halen, die andere storing komt volgend mij idd van een niet goed afgeschermde tuner op het moment dat je vanaf een ext. ingang kijkt. Een oplossing is dat je eerst een zender kiest met gelijkmatig beeld, bijv. sneeuw, en vervolgens op ext1 drukt op je AB, dan staat je TV tuner nog op die zender ingeschakeld voordat ie de input via de ext doorgeeft.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:43

Alaksandus

Vae puto deus fio

Eastside schreef op 17 februari 2004 @ 16:47:
[...]

T enige dat dat filter doet is alles rond de 50Hz eruit halen, die andere storing komt volgend mij idd van een niet goed afgeschermde tuner op het moment dat je vanaf een ext. ingang kijkt. Een oplossing is dat je eerst een zender kiest met gelijkmatig beeld, bijv. sneeuw, en vervolgens op ext1 drukt op je AB, dan staat je TV tuner nog op die zender ingeschakeld voordat ie de input via de ext doorgeeft.
Hey zeg das eigenlijk een hele goeie, ga ik dan toch eens uitproberen. Heb er nog garantie op dus kan hem ook nog terug brengen, maar het is zo'n goedkope blokker TV dus zal het probleem wel altijd blijven houden

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Dat ding filtert helemaal niet alles rond de 50Hz eruit, het werkt heel anders. Een ground loop ontstaat door verschillende aardepotentialen te gebruiken. Bijvoorbeeld een pc en de tv met een CAI aansluiting. Die worden op verschillende plekken geaard en dat zorgt voor het probleem.
Dit "filter" (verkeerde naam) zorgt voor een galvanische scheiding in de CAI aansluiting, zodat je niet meer te maken hebt met het verschillende aarde potentiaal van de CAI. Gewoon een 1 op 1 trafo zal erin zitten neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TimMer schreef op 11 februari 2004 @ 19:23:
Dat komt waarschijnlijk doordat je een slechte scart-kabel gebruikt. Pin 19 doorknippen in je scart-connector aan de TV kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

of een nieuwe scartkabel

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op donderdag 12 februari 2004 @ 00:46:
Conrad verkoopt ze wel degelijk nog hoor, ik heb er onlangs daar nog eentje besteld. Ga maar eens naar conrad.nl en typ bij 'product zoeken' mantelstroomfilter in, dan kom je uit op de TZU 10-01 (die heb ik gekocht) en de TZU 10-02. Je moet er nog wel even F-bus connectors bij kopen voor de aansluitingen, maar bij mij doet het filter 't perfect.
Wat is het verschil tussen de TZU 10-01
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/9000_9999/9400/9400/9402/940200_LB_00_FB.EPS.jpg

en de TZU 10-02?
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/9000_9999/9400/9400/9404/940456_BB_00_FB.EPS.jpg

Deze zijn beide op Conrad.nl te vinden.

Bij electronica-winkel.nl is deze te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/3121.jpg

Ik zie door de mantelstroomfilters het ruisloze tv kijken niet meer.

Iemand een idee?

Ik heb een brom in de coax kabel zitten. Er ontstaat, ook bij mij, een 'brom' (bewegende -bijna naar boven sluipende- balken. het geluid is prima) als ik de coax kabel in mijn TV plug.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je storing op je TV hebt, moet he hier eens naar kijken: De grote tv-out FAQ Staat een mooi stukje in over allerhande storingen en oorzaken :)

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 30-03-2006 18:05 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 12:54
Jongens, deze is meer dan twee jaar oud :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.