Asus K8V Tikkend geluid bij afspelen MP3's

Pagina: 1
Acties:

• Velocity
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij afspelen van mp3's of andere audio bestanden hoor je random door de muziek door een tik uit de luidsprekers. Dit een keer of 15 per track
Er is hier al een eerder topic over geweest, maar dat ging over een P4 bord met de soundmax audio chipset.

Tikken in geluid Soundmax.

Mijn spec's zijn:

Asus K8V rev 1.12 bios 1005
Amd Athlon 64 3200+ (niet overklokt)
2x Corsair Twinx 512 mb 3200pro

Aan de hand van dit topic heb ik een beetje zitten rommelen met de fsb in de bios, maar dit heeft geen effect, geluid blijft tikken.
Ik heb al gezocht op got & google, maar kan er niks over vinden.

Zijn er meer mensen met dit probleem, en missschien een oplossing.

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb zelf ook een K8V moederbord, en khad het zelfde probleem. Bij de troubleshooting op de site soundmax (de onboard geluidskaart) staat dat je bij je configuratiescherm het geluid van wav zachter moet zetten, en de mastervolume hoger. Dit is wel een primitieve oplossing maar het werkt redelijk goed. Het is dus een bekend probleem bij soundmax, en ik vind het nogal raar dat ze toch nog geluidskaarten zo op de markt brengen, khoop dat dit je helpt. Mag ik vragen wat voor speakerset je hebt (want ik heb problemen met 5.1 op die geluidskaart)

impreson.com

• Velocity
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bedankt, het lijkt te werken, als ik die bassboostfunctie uitschakel is die tik in het geluid weg. Het verlagen van het volume van wave niet.

Dit is dus de oplossing van soundmax.com:

There is a bug on some computers where there is a faint clicking or crackling sound when playing audio. This can often be fixed by going into the mixer and muting the Bass Boost (or just turn the volume of Bass Boost all the way down). If you don't see Bass Boost in the mixer, look at the Properties area of the mixer and make sure the checkbox is checked for Bass Boost.

Another possible fix for this problem is to go into the mixer and lower the volume of the "wave" slider. You can then increase the volume on your speakers to bring the listening volume back up again.

By the way, SoundMAX requires DirectX 8.1 or greater.

Ik gebruik stereo boxen, maar heb 5.1 wel geprobeerd, het lijkt te werken.
Wat voor problemen heb jij dan ???

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Velocity schreef op 10 februari 2004 @ 10:57:
Bedankt, het lijkt te werken, als ik die bassboostfunctie uitschakel is die tik in het geluid weg. Het verlagen van het volume van wave niet.

Dit is dus de oplossing van soundmax.com:

There is a bug on some computers where there is a faint clicking or crackling sound when playing audio. This can often be fixed by going into the mixer and muting the Bass Boost (or just turn the volume of Bass Boost all the way down). If you don't see Bass Boost in the mixer, look at the Properties area of the mixer and make sure the checkbox is checked for Bass Boost.

Another possible fix for this problem is to go into the mixer and lower the volume of the "wave" slider. You can then increase the volume on your speakers to bring the listening volume back up again.

By the way, SoundMAX requires DirectX 8.1 or greater.

Ik gebruik stereo boxen, maar heb 5.1 wel geprobeerd, het lijkt te werken.
Wat voor problemen heb jij dan ???
gelukkig heb je een oplossing gevonden. Uhm mijn center speaker geeft alleen lage tonen (dus het lijkt net alsof er subwoofer tonen uit komen), hier is de center speaker natuurlijk niet voor gemaakt en kraakt hier door bij hoog volume nogal erg. Er loopt hier al een topic over en er was nog een forummember die hetzelfde probleem heeft, maar een oplossing heb ik nog niet.
K8V onboard geluid probleem

impreson.com

Verwijderd

Had dat probleem inderdaad ook, bassboost uitgezet, en probleem verholpen, zelfs nu veel beter kwaliteit van audio!!!!!

danku