[Excel] Fonts instellen dmv loginscript

Pagina: 1
Acties:

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe ik het default font van word en excel kan instellen dmv kixtart?
Kan dit via het register of moet dat mbv een sjabloon?

[ Voor 24% gewijzigd door gertjan! op 09-02-2004 13:48 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik geloof niet dat dat rechtstreeks kan, hoogstens door het gebruik van een normal.dot (en vergelijkbaar voor excel, weet ff niet hoe dat heet).

Je zou dan de normal.dot d.m.v. kixtart op een bepaalde locatie kunnen laten neerzetten, en verder (ook via kixtart) de registry zo aanpassen dat Word die normal.dot gebruikt. Op die manier hebben we het op het werk ook geïmplementeerd, werkt prima.

Nomen nescio

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Excel zijn beter op hun plek in Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes.

Verder - geef eventjes aan wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt - eigen inzet tonen is erg belangrijk :)

• gertjan!
  • Niet online
Hier heb ik de sleutel voor gevonden voor het register, maar nu ben ik nog op zoek naar de sleutel voor word 2000.

Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\Office\9.0\Excel\Options
Value Name: Font
Data Type: REG_SZ
Value: Arial,10

This value specifics the default font and size to use for new worksheets. It also controls the default font used for the Normal style and for the row and column headings.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Word doet dat dus niet via het register maar via normal.dot, welk standaard (ahankelijk van OS en Office taal en versie!) in C:\Documents and Settings\%user%\Application Data\Microsoft\Sjablonen staat. Die kan je met een script overschrijven, je kunt eventueel via extra -> opties -> bestandslocaties de lokatie ervan aanpassen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dat verhaal van F_J_K is inderdaad precies wat ik bedoelde. Die bestandslocaties kun je ook dmv kixtart aanpassen (is een registry-instelling, weet alleen niet uit m'n blote bol welke).

Nomen nescio

• gertjan!
  • Niet online
Via normal.dot mag het ook, maar dan moet ik wel het pad ervan kunnen aanpassen in het register, ik heb al startup-path, workgroup-dot-path, Oledot in de \word\optoins en sharedtemplates van office zelf in \common\general, maar geen enkele heeft tot nu toe gewerkt.
Pagina: 1