Toon posts:

[BIOS update]Welke rev. m810lr?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb een moederbord van een vrij oude PC, waarvan ik graag de bios zou willen flashen. Er zit nu namelijk een Duron 750 in, en ik wil m'n AMD XP 1600+ erin stoppen als 'ie dat ondersteunt (ondersteunt iig wel 133MHz FSB).

Nu is het probleem dat ik niet weet welk moederbord het is. Ik heb de BIOS string overgeschreven, contact opgenomen met de leverancier etc maar uit geen van deze wegen vind ik een genoeg gedetailleerde beschrijving :(

De bios string is:
62-0712-001437-00101111-071595-sis730s-m810lr-h

Het gaat hierbij dus om een M810LR, van PcChips als ik het goed heb. Echter, als ik naar de site van Pcchips ga om een rom te downloaden staan er een aantal verschillende versies van het moederbord, en het lijkt me niet dat ik er zomaar een kan pakken.

Heeft iemand tips om mij te helpen uit te vinden welke versie van het moederbord het is?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kastje openmaken en kijken of je iets van een typenummer+versie op het bord kan vinden. BIOS strings zijn vaak wat onduidelijk (zoals in dit geval).

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

probeer eens http://www.wimsbios.com/ eens

anders eens zoeken op google.nl naar bios
of foto's van moederbord eens opzoeken dan kunne we misschien iets meer
misschien dat iemand het zelfde bord heeft

[ Voor 55% gewijzigd door SimplyMe op 09-02-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik had er wellicht bij moeten zeggen dat ik inderdaad die string al op Google had ingevoerd, en via wimsbios.com kwam ik er achter dat 't een PcChips was.. foto's gaan helaas wat lastig worden, heb geen digicam :(

Edit:
ik ben nu de handleidingen van alle versies aan 't downloaden van hun website, in de hoop dat er foto's in staan. Betwijfel het maargoed :9

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 15:16 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Versienummers vind je over het algemeen alleen op de PCB van het mobo.
Goed kijken dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat 't gelukt is :) Heb door middel van een combinatie van de genoemde sites en *kuch* er zat toch een stickertje op m'n moederbord.. ik wist niet dat ze stickertjes zo klein konden maken :P */kuch*

Het was rev 7.0.

Had d.m.v. de handleidingen 'm toch al teruggebracht tot 3 mogelijkheden ipv ~10 :)

Danks allen, ik ga zo proberen of 't lukt :)
Pagina: 1