Toon posts:

Meningen en ervaringen over grote USA dedicated hosters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is jullie ervaring met managed.com en dedicated hosters als servermatrix.com?

Ik ben zeer benieuwd naar het verschil met in nl dedicated staan of in USA. Het verschil zal hem in de ping zitten, maar zal het verschil in de daadwerkelijk performance van de website te merken zijn? Het is een drukke fotosite waar het om gaat. Veel mysql queries. De prijzen zijn erg aardig te noemen. Zeker aangezien datatraffic erg belangrijk is.

Leaseweb.nl heeft ook erg vreemde volume servers en pricing...is dat wat?

Verwijderd

Rackshack.net = Goed maar je moet linux kennen.
Servermatrix.com = Beter als rackshack en ze helpen altijd en zijn goedkoper echt een aanrader
Managed.com = 6 jaar wachten en nog niks, moest 3 weken wachten op mijn server en heb maar gelijk opgezegd, 6 jaar is bullshit maar het idee.

Beste keus = servermatrix heb er nu 19 servers staan en ben tevreden, over rackshack ook maar kon tcoh 49$ per server besparen, en ze zijn ook nog beter.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 15:46:
Rackshack.net = Goed maar je moet linux kennen.
Servermatrix.com = Beter als rackshack en ze helpen altijd en zijn goedkoper echt een aanrader
Managed.com = 6 jaar wachten en nog niks, moest 3 weken wachten op mijn server en heb maar gelijk opgezegd, 6 jaar is bullshit maar het idee.

Beste keus = servermatrix heb er nu 19 servers staan en ben tevreden, over rackshack ook maar kon tcoh 49$ per server besparen, en ze zijn ook nog beter.
en vind je dat er verschil is tussen je server in USA bij servermatrix of hier in nl?

by the way wat moet je met 19 servers?

Kun je me uitleggen hoeveel het uitmaakt voor een drukke populaire site gericht op de nl markt om je server in USA te hebben staan?
De server die je daar dedicared kan nemen is krachtiger dan hier....compenseert dat ook iets?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 21:43 ]

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Heeft iemand een link naar een vergelijk site voor webhosting en/of dedicated servers in de vs ?

Voor servers in nederland heb je dan www.webselect.nl of www.webhosters.nl, maar ik zoek iets soortgelijks maar dan voor de vs :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:49

jep

Ik heb onlangs een klant gemigreerd van dedicated USA server naar eigen servers in Nederland en die kwam er toen pas achter wat 'ie gemist heeft. Zijn email gaat veel rapper en de kans op downtime vele malen lager. Bovendien heb je meer (eventueel fysieke) controle.

Zeker op een foto site, met bijvoorbeeld lijsten met thumbs merk je heel goed dat 'ie uit Nederland komt. :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een site gericht op de nederlandse markt zou ik nooit in de VS hosten. Ok, het is wat goedkoper, maar je merkt toch zeker wel snelheidsverschil, vooral bij grote foto's e.d.
En als je maar groot genoeg inkoopt is het dataverkeer in Nederland ook niet zo heel duur (wel duurder dan in de VS natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 10 februari 2004 @ 00:31:
Een site gericht op de nederlandse markt zou ik nooit in de VS hosten. Ok, het is wat goedkoper, maar je merkt toch zeker wel snelheidsverschil, vooral bij grote foto's e.d.
En als je maar groot genoeg inkoopt is het dataverkeer in Nederland ook niet zo heel duur (wel duurder dan in de VS natuurlijk).
dat snap ik niet. Wat merk je nou van een paar milliseconden?

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Zeggen 3 way handshake & acknowledgement je iets? (tcp/ip) :)
Als die connectie wordt opgebouwd gaat er eerst al 3 x 10ms verloren voor er een commando(lees: get) verstuurd is naar de webserver. Elke x packetjes (x = windowsize) moet er eerst een bevestiging komen van de ontvangende host => 2 x 10ms.(10 ms is als voorbeeld; 2x omdat het packetje nog moet terugkomen)
Dus je merkt het wel degelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door TrickShot op 11-02-2004 20:09 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• jep

jep

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 20:00:
[...]

dat snap ik niet. Wat merk je nou van een paar milliseconden?
Een heleboel. Of een website vloeiend op je scherm verschijnt of dat je plaatje na plaatje ziet laden. En of je email meteen antwoord of blijft hangen, en je FTP.

Je moet gewoon even iets te vergelijken hebben. En bovendien is de betrouwbaarheid voor een nederlandse markt op een nederlandse server velen malen beter. :)

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-04 15:06
Kijk eens bij webhostingtalk.nl is een leuke site en je kunt er offertes aanvragen met prijzen waar je normaal van droom.
En dat allemaal van verschillende hosters. Dus je wordt niet 1 kant opgedouwd

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
ik zelf heb wel eens mooie aanbiedingen op webhostingtalk gehad van lease web zeker voor een 1e server eentje met 100GB per maand voor 75 euro stond er laatst op de site dacht ik.

Heb je wel een eigen dedicated machine met redhat 9.

Ik heb het niet gedaan omdat ik me afvroeg "is het het geld waard / wat kan het meer dan m`n adsl lijn "

[ Voor 19% gewijzigd door raymonvdm op 11-02-2004 21:04 ]

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
NL-servers-voor-US-prijzen: http://www.leaseweb.com/frame.asp?lastminute/volume.htm

Dit zijn servers met 'volume' dataverkeer. Ik geloof dat Leaseweb 3 types dataverkeer kent: volume, standard en premium. De namen zeggen het al, van kwalitatief iets minder dataverkeer tot kwalitatief beter dataverkeer ;)

Verwijderd

leaseweb is goed, maar ik richt me op de NL markt en de USA markt en bij servermatrix kan ik downloaden met 600 a 800kb per seconde dus snelheid vershil met nederland nope.

ping resulaten zijn beter maar dat is logisch, maar het is allemaal tegenwoordig behoorlijk rap dat je er niks meer tussen merk.

als je een gameserver moet hosten dan ken je het beste kijke waar je host.

moet je een grote site hostel, en wat is groot? ikzelf zit in de adult industrie daarom zoveel servers. en voor 69$ per maand ga je niet zielig doen snap ie.

• jep

jep

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 01:45:
ping resulaten zijn beter maar dat is logisch, maar het is allemaal tegenwoordig behoorlijk rap dat je er niks meer tussen merk.
Je merkt m'n bovenstaande punten wel degelijk. Je komt vanaf een snelle lijn in nederland (100mbps professioneel snoer dus) *minimaal* op 90ms amerika binnen. Veel ligt nog ver boven dat. Klinkt verwaarloosbaar, maar is 't niet helemaal. :)

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 12 februari 2004 @ 04:45:
[...]

Je merkt m'n bovenstaande punten wel degelijk. Je komt vanaf een snelle lijn in nederland (100mbps professioneel snoer dus) *minimaal* op 90ms amerika binnen. Veel ligt nog ver boven dat. Klinkt verwaarloosbaar, maar is 't niet helemaal. :)
We hebben het over millisceconden. Zal het echt veel uitmaken?
Pagina: 1