Toon posts:

Koptelefoon aansluiten op geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik heb een mixer die zowel voor rec als playback aan mijn geluidskaart zit aangesloten. Om te kunnen overdubben moet ik het eerder opgenomen geluid kunnen horen en daarover vervolgens heen spelen.

Hiervoor heb ik een koptelefoon aansluiting nodig die er voor zorgt dat alleen ik het signaal ontvang en niet mijn line-out naar mijn geluidskaart toe

Na lange discussies met heel wat verschillende mensen ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn mixer(behringer eurorack 802) dit probleem niet kan verkomen, en dit betekend dus dat ik mijn koptelefoon regelrecht op mijn geluidskaart moet aansluiten, alleen waar moet ik dit doen??

Ik heb een terratec sky, en gebruik hier de front speaker-line-out voor mij mixer, en de line in ook voor mijn mixer om op te nemen.

Moet ik een apart kastje kopen om aan mijn geluidskaart te hangen of zijn er goedkopere alternatieven??

alvast bedankt

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59
Koop een 3,5mm splittertje:

Afbeeldingslocatie: http://www.beststuff.co.uk/images/hama_3.5_splitter_lead.jpg of Afbeeldingslocatie: http://www.beststuff.co.uk/images/hama_3.5m_headphone_splitter_jack.jpg

Verwijderd

Topicstarter
nee das niet het probleem. Mijn koptelefoon eindigt al in een mini jack, alleen weet ik niet hoe ik geluid kan ontvangen via mijn geluidskaart wanneer ik hem achterin stop. de rest vd ingangen(rear center etc(tis en 5.1)) werken niet.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 19:15

ralpje

Deugpopje

Kan je je koptelefoon niet aan je rear-speaker out hangen? Ben niet zo bekend met die geluidskaart, eigenlijk...
Maar wat voor signaal wil je nu precies op die koptelefoon hebben? Een cleanfeed van de line-out van je mixer ofzo?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
mijn mixer is een beetje kansloos, daarom ook dat ik het via mijn geluidskaart wil horen. In de rear speakers heb ik al geprobeerd met alle instellingen van dien. Porbleem is dat mijn geluidskaart alleen een signaal geeft aan die ingang als er ook daadwerkelijk iets achter mij gebeurd zeg maar.

Ik vrees dus dat ik zoon apart kastje moet kopen, maar hoopte stiekem dat er een alternatief zou zijn. Verder wil ik dan ook weten of mijn geluidskaart wel zoon uitbouw mogelijkheid aankan, en wat ik verder nog meer heb aan zoon kastje behalve dat ik mijn koptelefoons erin kan stoppen(lol).