Mensen,
Ik heb me rotgezocht op dit forum en op php.net, maar nog niets gevonden wat ik zoek.
Het volgende:
Ik heb een inlogsysteem die gebruik maakt van sessies en een MYSQL db. Dit werkt allemaal perfect.
Ik heb een site die gebruik maakt van frames. De inlogpagina wordt in het main venster geopend. Als gebruikers nu inloggen worden ze dmv.
Nu heb ik in mijn bovenste frame ook een inlog link staan. Als gebruikers ingelogt zijn komt hier ook een welkomswoordje te staan en een uitloglink. Dit werkt op zich wel, maar dan moet ik eerst het bovenste frame handmatig refreshen. Ik zou graag willen dat dit automatisch gebeurt.
Onder staat de php code. Iemand een idee? En alsjeblieft geen opmerking dat ik van de frames af moet, want dat gaat niet. Ik moet het met frames doen.
Ik heb me rotgezocht op dit forum en op php.net, maar nog niets gevonden wat ik zoek.
Het volgende:
Ik heb een inlogsysteem die gebruik maakt van sessies en een MYSQL db. Dit werkt allemaal perfect.
Ik heb een site die gebruik maakt van frames. De inlogpagina wordt in het main venster geopend. Als gebruikers nu inloggen worden ze dmv.
PHP:
doorgestuurd naar een beveiligde pagina. Daar worden ze welkom geheten etc. Werkt allemaal goed.1
| header("Location: beveiligd.php"); |
Nu heb ik in mijn bovenste frame ook een inlog link staan. Als gebruikers ingelogt zijn komt hier ook een welkomswoordje te staan en een uitloglink. Dit werkt op zich wel, maar dan moet ik eerst het bovenste frame handmatig refreshen. Ik zou graag willen dat dit automatisch gebeurt.
Onder staat de php code. Iemand een idee? En alsjeblieft geen opmerking dat ik van de frames af moet, want dat gaat niet. Ik moet het met frames doen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <?php session_start(); // sessie beginnen // controleren of pagina correct is aangeroepen. if (!empty($_POST)){ include("inc_connect.php"); $query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='" . $_POST["gebruikersnaam"] ."' AND wachtwoord='". $_POST["wachtwoord"]. "'"; $result = mysql_query($query) or die("FOUT : " . mysql_error()); if (mysql_num_rows($result) > 0){ // gebruikersnaam gevonden, registreer gegevens in session $gebruikersnaam = $_POST["gebruikersnaam"]; $wachtwoord = $_POST["wachtwoord"]; session_register("gebruikersnaam"); session_register("wachtwoord"); // Doorsturen naar beveiligde pagina header("Location: beveiligd.php"); exit(); }else{ // geen gebruikersnaam adres gevonden, of ongeldig wachtwoord. $tekst = "U hebt geen geldige combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven. Maak een keuze: <br> <a href=\"login.php\">Opnieuw inloggen</a><br> <a href=\"register.php\">Hier registreren</a><br>"; die($tekst); } }else{ // pagina was incorrect aangeroepen, direct doorsturen naar login.php header("Location: login.php"); ?> } ?> |