IE 5 installeren zonder internet

Pagina: 1
Acties:

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 10:53

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
Allereerst weet ik dat er minstens 100 topics zijn waarin wordt gevraagd hoe je IE5.5 (of welke versie dan ook) volledig kan downloaden. (zoeken op GoT) Overigens als je op de site van MS zoekt naar IE5.5 krijg je alleen maar hits met 6.0 want die is toch beter? |:(

Ik zit in eerste instantie met hetzelfde probleem. Ik zit op een XP computer en ik moet IE5.5 downloaden voor een '98 computer zonder internet. Je kent het gezeur wel, via de site van windows krijg je alleen een installer dus die moet je niet hebben maar in je "run" moet je "c:\ie5setup.exe" /c:"ie5wzd.exe /d /s:""#E" intypen.
Als ik dan een enter geef gaat hij downloaden tot een bepaald punt en dan zegt hij
Setup was unable to download required components. Please make sure you are connected to the Internet, or try to run Setup again later.
|:(

Daarna maakt hij een snelkoppeling op je desktop met de installer -die we waarschijnlijk allemaal wel kennen- die vervolgens met de mededeling komt dat ik al de nieuwste versie van IE heb ;(

En de reden van deze ellende, volgens HP is een nieuwere versie dan IE5.0 essentieel om je printer te kunnen installeren :(
Ik kwam in sommige oude topics een linkje tegen naar een (gezipte) volledige versie van IE, en het kan mij niet schelen of het IE5.5, IE6.0 of voor mijn part IE45.82 is maar heeft iemand nog een volledige versie >5.5 online staan?

Connaisseur des femmes

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Wat is je probleem nu dan? Je hebt toch IE 5.5 of hoger nodig? Eeven eenvoudig tellen leert dat IE 6 hoger is dan 5.5 ;)
En IE 6 wil ook vast nog wel draaien op Windows 98 ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 12:18

FastBunny

Give it the Works !

Draai de setup eens met de optie /?
Er is een switch om hem via de kleine 500kb setup de volledige setupbestanden (30mb) te downloaden :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-04 22:28
Er is een site waar dat kan, alleen kan ik hem nu niet meer vinden. Wel heb ik daar ooit IE 6.01
gedownload, als je die wil hebben kan ik hem wel aan je sturen (of had je die al gevonden?)

Hoezo eigenlijk 5.5 en geen 6?

dusss, als jij 76 MB ftp voor me hebt upload ik m wel, tis een flinke installer B)

edit:
Wat is trouwens het nut van een Internet Browser op een pc zonder internet 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door cryforhelp op 09-02-2004 12:54 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 12:18

FastBunny

Give it the Works !

cryforhelp schreef op 09 februari 2004 @ 12:50:

edit:
Wat is trouwens het nut van een Internet Browser op een pc zonder internet 8)7
Waarschijnlijk omdat een bepaalde applicatie dat minimaal vereist :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 09 februari 2004 @ 12:42:
Wat is je probleem nu dan? Je hebt toch IE 5.5 of hoger nodig? Eeven eenvoudig tellen leert dat IE 6 hoger is dan 5.5 ;)
En IE 6 wil ook vast nog wel draaien op Windows 98 ;)
Ja dat maakt mij ook niet uit, maar dan moet hij hem wel gewoon downloaden :/ en niet alsnog na 300k stoppen met downloaden.

En inderdaad waarom IE als je toch geen internet hebt, HP vereist 5.5 op de pc anders _weigert_ je installatie van je printer te installeren |:(

de combinatie printer en het feit dat internet essentieel is is bij mij niet helemaal duidelijk maar misschien ligt het aan mij? :P

euh / toevoegen in de setupline wat bedoel je precies?
ah ik snap wat je bedoelt, maar het werkt niet helaas

[ Voor 4% gewijzigd door Gulli op 09-02-2004 13:10 ]

Connaisseur des femmes

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gulli schreef op 09 februari 2004 @ 13:06:
[...]
En inderdaad waarom IE als je toch geen internet hebt, HP vereist 5.5 op de pc anders _weigert_ je installatie van je printer te installeren |:(
Ik vind dat ze op z'n minst die versie op de CD hadden moeten zetten :(. Of zit er een mapje IE5.5 op de CD? ;)

GoT search is ya friend: Meerdere versies van Internet Explorer tegelijk gebruiken

[ Voor 64% gewijzigd door BtM909 op 09-02-2004 13:25 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Topicstarter
ah ik snap al waarom hij na zoveel kb's stopte met downloaden, hij kreeg waarschijnlijk ruzie met mijn router. Ben nu via de proxy van chello aan het proberen en het lijkt erop dat het zo wel wil lukken.

BtM909 tnx, dat ga ik ook ff proberen als dit niet lukt, maar ik denk dat ik er zo wel ben.

Connaisseur des femmes

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Rij gewoon even naar een benzinepomp en haal zo'n gratis Wanadoo CD'tje, daar staan altijd 12 versies van IE op.

Verwijderd

Hoi,

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar op deze link kun je IE 5.5 downloaden:

http://browsers.evolt.org...hp?/ie/32bit/5.5/ie55.exe

Als je dat gedaan hyebt, laat dan even weten of deze goed werkt, want ik heb hem al wel gedownload, maar moet hem ergens anders installeren en dat kan pas over een week of twee. Het is wel handig om te weten of deze dan goed is.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Is er nou helemaal niemand hier die hem gaat vertellen dat hij nieuwere drivers voor zn printer nodig heeft?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:13

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
SSH schreef op 10 februari 2004 @ 17:19:
Is er nou helemaal niemand hier die hem gaat vertellen dat hij nieuwere drivers voor zn printer nodig heeft?
Waarom? Dat wordt toch niet gevraagd? Hij heeft al drivers die hij blijkbaar perse wilt gebruiken (anders doet hij al die moeite niet) en wanneer hij IE 5.5 installeert kan hij deze drivers ook gebruiken. Ik snap je hele punt dus ook niet?

Verwijderd

Jur schreef op 09 februari 2004 @ 14:26:
Rij gewoon even naar een benzinepomp en haal zo'n gratis Wanadoo CD'tje, daar staan altijd 12 versies van IE op.
sja, ik wou ook niet zeggen: scoor een computerblad met cdrom, maar jouw optie is helemaal gratis :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

We Are Borg schreef op 10 februari 2004 @ 17:27:
[...]

Waarom? Dat wordt toch niet gevraagd? Hij heeft al drivers die hij blijkbaar perse wilt gebruiken (anders doet hij al die moeite niet) en wanneer hij IE 5.5 installeert kan hij deze drivers ook gebruiken. Ik snap je hele punt dus ook niet?
Lekker kortzichtig en hulpzaam.
Als jij het zo voor jezelf zou willen oplossen moet je het zelf weten. Hij stelt duidelijk de reden, het installeren van een printer.
En het is hier de gathering of tweakers en niet de gathering of zo onlogisch mogelijk.
Het is tenslotte nog maar de vraag of zn printer het goed doet met te oude drivers.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*uche*
nieuwer != beter.
Soms heb je eerder een oudere driver nodig om bepaalde functies wel te kunnen gebruiken die in een nieuwe of niet meer aanwezig zijn of anders werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1