Toon posts:

Moire problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe monitor gekocht een iiyama 19" en heb last van moire .
nu zit er wel een moire reduce in het menu van de monitor , maar dit helpt niet 100 %

in het boekje stond dat dit kon komen daar het signaal van de videokaart. en daar zit misschien wel wat in want als ik me beeld kleiner maak is het weg.

Ik heb trouwens een ati rage pro met 4 mb.

zou een geforce 2 helpen ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

Verwijderd

Ik heb ook Moire problemen met een CTX VL900T (El Cheapo-bak). Bij mij ligt het in ieder geval NIET aan de videokaart, omdat ik er last van heb op zowel een Matrox G400 als een Geforce DDR.....

Grtzzz

Verwijderd

Moire effect komt van binnen uit. Zit in de monitor. Is niets aan te doen. Volgende keer een betere monitor kopen.

HR

Verwijderd

Topicstarter
Toch wel vreemd want in het boekje staat toch echt dat het door het videosignaal komt.

maar als ik me beeld kleiner maak dan heb ik er geem last van.

en ik heb het ook alleen als ik een spelletje start ofzo , of in het spel zelf

Verwijderd

Het moire-verschijnsel treedt ook op als jouw videokaart op een resolutie staat die jouw monitor niet ondersteunt. Mijn iiyama visionmaster 400 ondersteunt o.a. 1024x768 en 1280x1024, maar mijn Radeon 32mb DDR heeft tussen die twee nog een resolutie; 1135 bij nogwat.... Het fosfor-patroon van de monitor komt dan niet overeen met de resolutie van de videokaart, resultaat MOIRE (ook wel bekent als NEWTON-ringen). Aanpassen van de V- en H-moire EN de schermafmetingen moeten dit een heel eind kunnen oplossen. Anders koop je toch gewoon een nieuwe mo....... *D

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe komt het dan dat ik het alleen heb als ik spelletjes speel ?

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:49
Ik denk te weten wat het probleem veroorzaakt.
Waarschijnlijk je voeding.
Het klinkt raar maar ik had precies het zelfde, ik heb ook een 19" iiyama en had ook een trilling op mijn beeld vooral als mijn HD iets ging laden of zo( dus bij spellen en zo), ik heb nu een 300W voeding en het probleem is opgelost:)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:39
Terugbrengen binnen 8 dagen na aankoop. Of opsturen naar iiyama. Heb ik ook 2x !! gedaan en nu is de moire vrijwel weg.

Verwijderd

Haal hem uit de buurt van alle dingen met een sterk magnetisch veld, e.g. Speakers, andere monitoren, voedingen (ook die in je pc), transformators, magneten, hoog-spanningskabels, stopcontacten, magnetrons, drogers, wasmachines, afwasmachines, koelkasten, halogeen-bureaulamp, ventilatoren (en andere dingen met een elektro motor), dynamo's, etc, etc.

Probeer het dan nog eens... ;)
Pagina: 1