Toon posts:

TTF - BitmapFont gelijk maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eh ok hoe ga ik dit het beste uiteleggen...Ik heb een eigen gemaakt font dat heet upcdigital.ttf....Om dit lettertype te laten zien op een "scherm" dan zet ie die om in bitmap font zodat ie op de juiste manier weergeeft.Alleen het probleem is dat de "spacing" tussen de letters niet overeenkomen met elkaar. Met het programma Fontographer kanje het een en ander veranderen alleen het probleem is dat ik niet weet hoe.
Dus de vraag is eigenlijk hoe kan ik die spacing gelijk krijgen??

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Fontographer.... heerlijk antiek programma dat nog net werkt op deze bak. Al ben ik zelf overgegaan naar Fontlab. Je wilt de onderlinge letterafstanden wijzigen? Probeer eens met "kerning" te spelen. Bij een monospaced font kun je alle kerning in een keer gelijktrekken.

Ik weet de precieze bewerking even niet meer, maar 't zit boven in het menu.

teveel zooi, te weinig tijd

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Aanvullend: er is bitmap-opknap techniek die heet 'hinten': je geeft de buitenlijn van de letter ter plaatse een 'duwtje' in de goede richting. Ik werk alleen zelf nooit op dat niveau met lettertypes O-) Maar wie weet kun je hiermee in Google wel wat vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door benoni op 09-02-2004 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt maar het lukt me niet helemaal...Weten jullie misscien een ttf2bmp converter???...ik had al iets gevonden maar het was niet wat ik moet hebben.
TOch bedankt

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dit?