Paswoord Compac Laptop kwijt [safeguard]Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 20:31
Hoi,

Mijn schoonvader heeft een Compaq armada 1700 (6266/T/4000/D/0/1) laptop van zijn werk, daarop staan hele belangrijke bestanden. Nu is het zo dat hij zijn wachtwoord vergeten is en er dus niet meer in komt. De laptop is beveilig met safeguard Easy Windows 95 v1.13.

Ik heb al zitten googlen maar ik kan echt helemaal niets vinden. Weet 1 van jullie misschien een oplossing voor mij?.

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Staat er niet nog een tweede administrator password in die de systeem beheerder weet ?

Dit kom je vaak tegen in bedrijven dus vraag is na zou ik zeggen....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hij zal inderdaad hoe dan ook bij het bedrijf langs moeten gaan. Best kans dat ze daar een wachtwoord hebben, zo niet kunnen ze daar waarschijnlijk de laptop bij de leverancier langs brengen om het te achterhalen. Er is AFAIK niet een heel simpele methode om toch de data te achterhalen (behalve natuurlijk altijd een backup te hebben van belangrijke bestanden).

Je zou de HDD even kunnen uitschroeven & in een andere kunnen stoppen om de data terug te halen als het niet is encrypted - maar dat zal wel het geval zijn. Maar ook dat wil je niet doen voor gesproken te hebben met de sysadmin op het werk.

Zie verder omzeilen van beveiligingen: op GoT hier mee helpen zit er niet in.

Succes in ieder geval.

offtopic:
Help! is trouwens een beetje overdreven schreeuwerig ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.