Ik wou eigenlijk roepen: "lees de FAQ eens" maar tot mijn verbazing staat het er niet in. verder is hier heel veel over te vinden op internet. De titel van het topic is vrij raar maar ik hoop je vraag te kunnen beantwoorden.
Met digifotografie heb je twee soorten zoom:
1. Digitale zoom; dit is het uitvergoten van de foto via software. reken je niet rijk met hoge digitale zoom getallen bij een camera. Je verliest namelijk erg veel kwaliteit. Als je de foto uitvergroot op je PC haal je vaak mooiere resultaten.
2. Optische zoom; dit is dezelfde zoom als op gewone analoge camera's, namelijk je kunt iets dichterbij halen door het bewegen van (twee of meer lenzen). Het verschil tussen digitale fotografie en analoge is de naam die eraan gegeven wordt. Bij de analoge fotografie zie je de getallen 38-105 mm en bij digitale geven ze vaak aan ...X
Volgens mij zijn dit ongeveer de verhoudingen:
3x zoom = 38-105 mm (hangt natuurlijk af van je lens kan ook groothoek zijn)
6x zoom = 38-228 mm
Ik heb het in eenvoudige woorden proberen uit te leggen (als ik een fout heb gemaakt, corrigeer mij gerust

) Hoop dat je het begrijpt, wil je meer zoek maar eens op de vele verschillende sites van digitale fotografie of zoke eens hier of op google.
Karlok was me net voor, jouw uitleg lijkt me technisch gezien een stuk beter, hoop dat mijne nog een mooie aanvulling is.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 09-02-2004 13:38
. Reden: Karlok[JY-616] wist het beter :) ]