[PHP] mailing versturen *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een script geschreven dat een (gewenste) mailing verstuurd naar onze klanten. Van de 500 emailadressen krijg ik enkele reply's terug met verschillende meldingen:

< bell.xxxxx.nl #2.0.0 smtp; 552 russell: your message counts in one session of 37 exceeds maximum setting 35>

< www.xxxxx.nl #5.0.0 X-Postfix; host mail.xxxx.nl[194.???.???.???] said: 554 Transaction failed>

Volgens mij zijn de mails die verstuurd worden correct en bevatten de juiste headers. Weet iemand wat deze meldingen betekenen en waardoor ze veroorzaakt worden?

Trouwens bovenstaande meldingen komen niet samen in een melding voor maar afzonderlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 23:02
Bij smtp servers geldt soms een limiet aan hoeveel mailtjes je in 1 sessie (connectie) kan versturen. Zo te zien is dat 35 bij bell.xxxxx.nl. Dan moet je dus de verbinding verbreken en opnieuw connecten om de rest van de mail de deur uit te krijgen.
Die andere zou je even moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
< bell.xxxxx.nl #2.0.0 smtp; 552 russell: your message counts in one session of 37 exceeds maximum setting 35>
lijkt mij dat je maximaal 35 mailtjes per sessie mag versturen dus zou je een soort van pauze moeten invoeren dat ie een andere sessie gaat gebruiken..

en bij de 2de fout melding heb ik geen idee wat dat betekent..

edit: 'k zie dat sjaaky me net voor was..

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 09-02-2004 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Misschien is de tweede foutmelding dezelfde melding als de eerste alleen van een andere type mailserver.

Ik lever deze mailtjes eerst af aan onze eigen mailserver (postfix). Deze verstuurd vervolgens de mailtjes één voor één. Misschien spaart deze mailtjes op die naar dezelfde mailserver moeten of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het verzenden van mail moet je sowieso altijd een (soort van) on error resume next gebruiken, omdat je nog veel meer rare foutmeldingen tegen gaat komen (zoals bij hotmail en hetnet)

Ook zou ik je aanraden om de mails eerst op een locale mailserver af te leveren inplaats van direct op een remote mta

Daarnaast gebruik ik bij mijn mailings altijd een checkbox om bij te houden welke gebruiker welke mailing al gehad heeft. Indien het fout gaat en je je hele proces opnieuw moet starten voorkom je zo dat 1 gebruiker 3, 4 of 5 mailtjes krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Mailtjes worden inderdaad afgeleverd op een lokale mailserver zoals ik al zei.
Alle mails zijn ook afgehandeld alleen kreeg ik later mails terug die werden gestuurd naar mijn reply adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

misschien is dit wat voor je ? http://pear.php.net/package/Mail_Queue

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1