[dhtml][xml]XML uit editable iframe

Pagina: 1
Acties:

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Ik heb een xml bestand met een xslt transformer er aan die in een iframe worden geladen. Daarna wordt de iframe contentEditable = "on" gemaakt. Nu wil ik graag de bewerkt xml code weer terug hebben, echter krijg ik alleen maar XHTML terug die de transformer heeft opgebouwd + de eventuele wijzigen door de gebruiker.

Is er een manier om het iframe uit te lezen naar xml ? Of is het beste om nog een xslt te schrijven die van XHTML naar XML gaat?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 09:56
Dus door de xhtml aan te passen, kan de gebruiker ook wijzigingen maken in de xml-data?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

XML -> XSLT -> XHTML

Dat is volgens mij 1 richtings verkeer.

• Devilfish
r0bert schreef op 09 februari 2004 @ 11:45:
Dus door de xhtml aan te passen, kan de gebruiker ook wijzigingen maken in de xml-data?
dat hoop ik dus, het bestand wat wordt ingeladen is of een template of een eerder opgeslagen bericht
André schreef op 09 februari 2004 @ 11:47:
XML -> XSLT -> XHTML

Dat is volgens mij 1 richtings verkeer.
inprincipe is XHTML een vorm van XML, ofwel het kan ook best de andere kant op denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door Devilfish op 09-02-2004 11:59 ]

• r0bert
Heb je niet ergens een voorbeeld, van het soort data ofzo.. ?

[edit]
Als het mogelijk is, lijkt het me nog niet eens zo gek om mbv XSLT je xHTML document weer om te zetten naar XML!

[ Voor 51% gewijzigd door r0bert op 09-02-2004 12:01 ]

Verwijderd

XHTML voldoet aan de XML eisen, maar XML
hoeft niet aan de XHTML eisen te voldoen.

XHTML hoef je dus niet om te zetten naar XML :S
Dat kan niet eens, want XHTML voldoet al aan
de XML eisen...

Wat is je vraag?

• Devilfish
XML bestand
XXLT
Het geheel werkt hier
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 12:03:
XHTML voldoet aan de XML eisen, maar XML
hoeft niet aan de XHTML eisen te voldoen.

XHTML hoef je dus niet om te zetten naar XML :S
Dat kan niet eens, want XHTML voldoet al aan
de XML eisen...

Wat is je vraag?
of ik het XHTML bestand ook weer om kan zetten in de vorm van het oorspronkelijke XML bestand, zodat wanneer je de XSLT er overheen haalt je het XHTML bestand weer krijgt

• r0bert
XML -> XSLT -> XHTML-pagina

- de gebruiker de mogelijkheid bieden om de data te wijzigen als xHTML pagina, wat gevolgen kan hebben voor de XML-data die in de xHTML-pagina is gestopt door de XSLT -

xHTML -> XSLT -> XML bestand

om de gewijzigde data weer op te slaan in het XML bestand, zodat het XML bestand met gewijzigde data weer beschikbaar kan worden gesteld voor gebruik in andere pagina (dmv XSLT?)

Waarom sla je je XSLT niet op als .xsl bestand :?

Enige wat ik zo kan bedenken is je gewijzigde xHTML processen als XML bestand en dan dmv XSLT stylesheet weer omzetten naar XML-formaat, wat je dus zelf ook al zei..

En anders gewoon de data in input velden stoppen enz, zodat je dmv php de data heel makkelijk weer weg kan schrijven naar een XML bestand..

[ Voor 40% gewijzigd door r0bert op 09-02-2004 12:15 ]

Verwijderd

Dat gaat je niet lukken...

Verwijderd

Ik zie het ook niet echt gebeuren, hoewel ik wel een klein kansje zie als je mbv een xsd + xml + xsl een xhtml pagina bouwt, dan zou je aan de hand van het schema de data er ook weer uit moeten kunnen halen, maar volgens mij maak je het dan nodeloos ingewikkeld...

• r0bert
Als je je xhtml bestand een vaste structuur geeft, bijvoorbeeld <div> elementen dmv een ID markeren, kun je toch zo die data terugvinden, uitlezen en weer in een XML bestand gooien?

• Devilfish
r0bert schreef op 09 februari 2004 @ 12:10:
*knip*

En anders gewoon de data in input velden stoppen enz, zodat je dmv php de data heel makkelijk weer weg kan schrijven naar een XML bestand..
ik wil juist een wysiwyg editor bouwen, dus dat is niet echt een optie. De titel etc is niet zo'n probleem, maar de tekst zelf wel.

Ik ga toch eens kijken of ik de xhtml file weer terug kan halen naar xml met een xslt

• r0bert
XHTML:
1
2
3
4
5
6
<div id="elTitel">
  hier titel
</div>

<iframe contenteditable="contenteditable">Wat voor sjit hier ook mag staan
<br />Je leest gewoon het hele artikel hieruit <i>toch?</i>.. bla bla</iframe>

Kun je toch zo met xslt (Als dat mogelijk is) de data eruit pikken.. gewoon hele inhoud van iframe is het wysiwyg gedeelte..

[ Voor 44% gewijzigd door r0bert op 09-02-2004 12:33 ]

Verwijderd

Ik ben de afgelopen maanden bezig geweest met het
ontwikkelen van zo'n editor (gaat nu verkocht worden
op basis van licencie) en ik snap niet helemaal waarom
je XML gebruikt...
Ik heb een parser geschreven die een HTML string
parsed en er correcte XHTML van maakt... waarom
gebruik jij XML?

• Devilfish
omdat ik mijn data ook ga opslaan als XML ? (In een database) Daarnaast biedt XML voordelen voor mij omdat ik meerdere viewpoints ga hebben (Niet alleen een website, maar ook een presentatie machine)

Verwijderd

De XML parsen wordt geen probleem, maar er weer
XML van maken, in de vorm van je oorspronkelijke XML
gaat óf niet, óf heel moeizaam.
Pagina: 1