Toon posts:

[win2k domain] Eventid 8003 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
\o

Ik was wat aan't proberen met een paar vrienden om een servertje ( domain ) en dan paar werkstations enzo op te zetten en lukt aardig alleen we lopen tegen een probleem op dat we niet hadden verwacht.

EventID: 8003
Type: Error
Source: MRxSmb

Description The master browser has received a server announcement from the computer <computer name> that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{B7545DFC-BA6C-4712-81. The master browser is stopping or an election is being forced.

Mijn Description:

The master browser had received a server announcement from the computer blabla that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{hoop lettertjes hier-. The master browser is stopping or an election is being forced.

http://www.eventid.net/di...ventid=8003&source=MRxSmb

Alles wat hiero staat al gedaan alleen ik kom daar niet echt uit want alles werkt niet, je kunt je adapter idd even uit en aan zetten en dan is het voor een weekje weg alleen het komt weer terug na een weekje dus dat heeft dan ook geen zin.

NB

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS hebben we het over, dit conform Windows Operated Systems - Policy. Lees die even door :)

XP : Zet de firewall uit. Enige firewall op elk os :) Alle windows patches op de clients ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Stom stom vergeten te zetten welk os het was,

het is win2k allemaal zowel server als gewoon met uitzondering van de server want dit is win2kadvsrv

En ja alle patches enzooi.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

titel fix :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

Kijk eens op www.eventid.net :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan voordat ik hier poste :D

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dit is standaard gedrag van bijna elk Windows OS. Binnen een werkgroep/domein is er één zogenaamde Master Browser aanwezig, welke een overzicht bijhoudt met alle werkstations. Het standaard gedrag van Windows is dat wanneer machine boot, hij een broadcast het netwerk opgooit met daarin de melding dat hij de Master Browser is.

Hierdoor gaan alle aanwezige machines een election houden en 'uitvechten' welke machine de MAster Browser wordt. Degene met het hoogste OS wint (2003 Enterprise, 2003 standard, 2000 AS, 2000, etc).

Kijk nog maar eens naar je 'foutmelding':

The master browser has received a server announcement from the computer <computer name> that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{B7545DFC-BA6C-4712-81. The master browser is stopping or an election is being forced.

Oftewel, er is een machine geboot die gebroadcast heeft dat hij Master Browser wil worden. Niets aan de hand dus. Via registry-settings is het broadcasten uit te zetten. In een grote netwerkomgeving wil je al dat broadcastverkeer niet.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
En dat broadcasten hoe zet ik dat uit ? ( ook hebben we NT4 ws dus ).

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Eerste hit in Google:

type regedt32, and scroll to this key change value to False
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters IsDomainMaster=FALSE

Change master browser in 9X:
From network neighbourhood properties select File & print sharing, select and click properties then select "Master Browser" from the right list and choose disabled from the left list.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op 09 februari 2004 @ 15:24:
Eerste hit in Google:

type regedt32, and scroll to this key change value to False
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters IsDomainMaster=FALSE

Change master browser in 9X:
From network neighbourhood properties select File & print sharing, select and click properties then select "Master Browser" from the right list and choose disabled from the left list.
Zoals ik al zei heb ik bij eventid gekeken en ja ook gegoogled, en dat heb ik dus al lang geprobeert voordat ik poste alleen zoals je gezien hebt in de vorige posts heb ik dit al gedaan en heeft dit niet uitgehaalt buiten een week van de eventid's verlost te zijn.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een hele snelle truck is om de browser service te stoppen op alle machines... Kijk anders even met een netwerksniffer welke pc nog deze broadcasts het netwerk opgooien. Het lijkt erop dat toch niet elke pc de registry-setting juist heeft staan..

Misschien een domme vraag, maar je hebt de pc's wel opnieuw opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de pc's zijn opnieuw opgestart en zoals al eerder gezegt adapters in / uit - geschakelt enz enz.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 16:00:
[...]Zoals ik al zei heb ik bij eventid gekeken en ja ook gegoogled, en dat heb ik dus al lang geprobeert voordat ik poste alleen zoals je gezien hebt in de vorige posts heb ik dit al gedaan en heeft dit niet uitgehaalt buiten een week van de eventid's verlost te zijn.
Op eventID.net staat alleen maar dat je HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters\MaintainServerList op FALSE moet zetten, terwijl "?" het over HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser\Parameters\IsDomainMaster = FALSE heeft.

Daarnaast staat in je event 8003 ook keurig vermeld van welke computer de master browser announcement afkomstig is (in jouw geval kennelijk de machine BLABLA), dus op die ga je MaintainServerList op FALSE zetten en dan rebooten.
(IsDomainMaster op FALSE zetten helpt niet; dan zal-ie nog altijd elections forceren)

Houd er rekening mee dat in een normale situatie altijd dit event met zekere regelmaat zal optreden; elke domain controller hoort potentieel browsemaster te zijn. Lees er alles over in Common Questions About Browsing with Windows

En euh, waarom maak je je eigenlijk zo druk om dat event? Heb je niks beters te doen? >:)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1