Toon posts:

[Word virus] w97m.Thus.A *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op me stageplek en heb een probleem met het w97m.Thus.A virus ik heb al bij google lopen zoeken maar ik heb het volgende probleem:

Ik heb hier in mijn ruimte enkele apples staan met dat virus erop. Nu gebruiken ze hier wel NAV en deze verwijderd dan ook wel de virus. Het enige probleem is dat hij steeds terug komt.

Is dit op te lossen door een update van Office 2000 te draaien zodat hij niet meer terug komt. Of zal ik de 9 servers maar moeten door spitten om te kijken of dat daar door komt. Ik heb wel enige info kunnen vinden dat het een sleeping virus is maar elke keer als er een leerling wat opslaat dan komt dat virus weer terug.

Hoe kan ik dit oplossen???

Alvast bedankt,

Stephan

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hier staat wat meer info over dit virus (waaronder hoe te verwijderen):

http://vil.nai.com/vil/content/v_10278.htm
http://securityresponse.s...enc/data/w97m.thus.a.html

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 11:09:
Ik ben op me stageplek en heb een probleem met het w97m.Thus.A virus ik heb al bij google lopen zoeken maar ik heb het volgende probleem:

Ik heb hier in mijn ruimte enkele apples staan met dat virus erop. Nu gebruiken ze hier wel NAV en deze verwijderd dan ook wel de virus. Het enige probleem is dat hij steeds terug komt.

Is dit op te lossen door een update van Office 2000 te draaien zodat hij niet meer terug komt. Of zal ik de 9 servers maar moeten door spitten om te kijken of dat daar door komt. Ik heb wel enige info kunnen vinden dat het een sleeping virus is maar elke keer als er een leerling wat opslaat dan komt dat virus weer terug.

Hoe kan ik dit oplossen???
Als ik jouw was dan zou ik zeker de volgende stappen doen:
Korte Duur oplossing:
- Controleer normal.dot van alle computers, deze word namelijk elke keer geladen als er een nieuw document gemaakt wordt. Grote kans dat het virus hier in zit als hij elke keer terug komt.
- Update's draaien voor alle Apple's

Lange Duur Oplossing:
- Scan alle 9 servers voor het virus.

Het is zeker verstandig om zowel de beide oplossingen toe te passen, maar dat is geheel aan jouw!

[offtopic]
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
zie de faq Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips heren,

Ik ga kijken wat ik kan doen.

MvG Stephan

Verwijderd

Topicstarter
LuCarD schreef op 09 februari 2004 @ 11:16:
[...]

Als ik jouw was dan zou ik zeker de volgende stappen doen:
Korte Duur oplossing:
- Controleer normal.dot van alle computers, deze word namelijk elke keer geladen als er een nieuw document gemaakt wordt. Grote kans dat het virus hier in zit als hij elke keer terug komt.
- Update's draaien voor alle Apple's

Lange Duur Oplossing:
- Scan alle 9 servers voor het virus.

Het is zeker verstandig om zowel de beide oplossingen toe te passen, maar dat is geheel aan jouw!

[offtopic]

[...]

zie de faq Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Ik heb er een tijdje mee zitten klooien maar ik kan op een of andere manier niet de normal.dot draaien in bijvoorbeeld kladblok. Wat kan ik doen om het wel te kunnen lezen? veranderen van extinsie? (heb namelijk van een besmette Apple naar een PC gekopieerd en dan daar proberen te openen. want op een Apple krijg ik niet voor elkaar om het te lezen.

Wie ken me hierbij helpen....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hernoemen naar .doc kan in ieder geval geen kwaad.
Maar waarom denk je dat je normal.dot zou kunnen bekijken in kladblok, en waarom zou je? Daar is Word voor maar dan wordt die ook besmet. Die besmette versies wil je gewoon wegknikkeren, niet openen of aanpassen ;)
Als je om een of andere reden toch die template gegevens wilt bewaren, kan je het eventueel in een besmette machine opslaan als RTF en dan openen in Wordpad. Of open het in in een andere editor die Word docs kan lezen, zoals Openoffice (die AFAIk wel ooit VBA wilt kunnen gebruiken maar het nog niet doet).

Maar pak een nieuwe normal.dot vers van de (niet geinfecteerde) pers en zet die op alle machines, open verder geen bestaande word docs die je niet eerst hebt gescanned, anders heb je het meteen weer (en/of gebruik een goede uptodate virusscanner op de clients).

En zoals http://vil.nai.com/vil/content/v_10278.htm al zegt zou je in ieder geval ook even alles willen scannnen.
offtopic:
Titel afgemaakt. Oeh en LOL@ je signature _o_ :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1