Toon posts:

[qmail] Backup gemaakt, hoe oude emails openen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stagebedrijf moest ik van een gebruiker een backup maken van zijn emails (IMAP server) op de server... Omdat Outlook steeds crashte als hij die opende.

Dus ik heb een copy gemaakt van de oude bestanden.
Die zien er bijv. zo uit: 10619~07.SRV
Op de server wordt er gebruik gemaakt van qmail, ik heb de hele
/home/e-smith/files/users/gebruiker/ map gekopieerd met daarin de map Maildir waar die bestanden met .SRV extencie in staan.

Maar nou komt het, als ik de backup terugzet dan krijg ik nog steeds de fout :(
Nou kreeg ik de opdracht om het werkend te maken. De oude emails hoeven niet persee in outlook geopend te worden. Maar in een of ander programma is ook goed. Iemand die weet hoe ik die oude mails kan openen? (eventueel in windows :? )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 11:06 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 11:04:Dus ik heb een copy gemaakt van de oude bestanden.
Die zien er bijv. zo uit: 10619~07.SRV
Op de server wordt er gebruik gemaakt van qmail, ik heb de hele
/home/e-smith/files/users/gebruiker/ map gekopieerd met daarin de map Maildir waar die bestanden met .SRV extencie in staan.

Maar nou komt het, als ik de backup terugzet dan krijg ik nog steeds de fout :(
Nou kreeg ik de opdracht om het werkend te maken. De oude emails hoeven niet persee in outlook geopend te worden. Maar in een of ander programma is ook goed. Iemand die weet hoe ik die oude mails kan openen? (eventueel in windows :? )
Je hebt het over de fout , maar welke foutmelding krijg je precies ?
Heb je het al geprobeert via bijv. Mozilla Thunderbird ?
Heb je al gekeken of de rechten op deze files wel kloppen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27
Weet niet of je ook ergens een webserver hebt staan, kun je namelijk een webmail installeren en dan kun je in ieder geval de email bekijken.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Krijg je zonder de backup terug te zettenb ook 'de foutmelding'? Anders weet je nooit zeker of het wel aan de server / mail ligt...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Zonder backup terugzetten krijg ik geen foutmelding dus dan werkt het allemaal!
Het is geen rechtenfout, rechten bij de andere gebruikers zijn hetzelfde en daar werkt het prima! Hij had het over Mappen die hij op de IMAP server had gemaakt in zijn inbox. Daar ging het fout dacht m'n collega.

De foutmelding weet ik niet precies meer maar het was iets in de richting van:
OUTLOOK.EXE heeft een kritieke fout geconstateerd, het zal nu worden afgesloten.

Best vage melding dus met niet veel info erin. Wel was ik erachter dat als ik het .mailboxlist aanpas dat ik dan soms wat verder kom in outlook maar het precieze probleem kan ik niet vinden :(

Mijn baas (de persoon van deze foutmelding) wil persee met Outlook werken :? ... Daarom hoop ik dat de bestanden op een of andere manier geopend kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Een klein schopje misschien, ik ben nog niets verder gekomen... :(
Zonder de bestanden terugzetten werkt het goed, maar als ik alles terugzet dan krijg ik weer de melding dat de Outlook.EXE crasht...

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat heb je nu allemaal al geprobeerd? Heb je bijv al een webmail applicatie eraan gehangen zodat je iig de mails uit kan lezen? En je zegt dat je qmail gebruikt, afaik moet je aan qmail nog een imap server hangen wil je daar gebruik van kunnen maken. Welke imap server hangt eraan? verder kan je de bestanden in de Maildir met een gewone editor (vi/emacs/pico etc) uitlezen. Het zijn gewoon text bestanden. Is dat geen optie voor je?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:02

Flydude

Mighty pirate

Kan je wel Thunderbird gebruiken om die bestanden te openen? Kwestie van Thunderbird even installeren op je baas z'n pc (5 minuten werk) en dan aanmelden bij de IMAP server. Als dat wel goed gaat, ligt het aan Outlook, maar dan kan je baas iig z'n mail exporteren. Als dat niet goed gaat ligt het aan de bestanden zelf en zou je een voor een kunnen testen, lijkt mij.

Succes.

I am rubber, you are glue

Verwijderd

Topicstarter
Met Thunderbird kan ik idd mails terughalen (niet allemaal maargoed wel de meeste)
Dus heel veel bedankt. Ik ga m'n baas maar eens aanpraten om Mozilla Thunderbird te gebruiken denk ik :D Ik kan in ieder geval de mail exporteren :) Mijn dank is groot
Pagina: 1