Windows ME Start langzaam door

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een AMD K6-333 Mhz, en daar wilde ik Windows ME opzetten, omdat 98SE heel erg vaak vastliep.
Zo gezegd zo gedaan, Windows ME staat er nu op maar start langzaam door, dus als ik het Windows Logo zie, dan kom ik weer in die BIOS omgeving, en dan moet ik zon 3 min. wachten voordat ik op het bereaublad kom. :(
Eenmaal in Windows is de PC gewoon lekker vlot.

Ik weet niet wat ik eraan moet doen, dus heb nog niet echt veel kunnen proberen.

de PC:
MS5169 Ali chipset
Asus TNT2 M64
320 MB PC100 SD-RAM
(2x128, 1x64)
4 GB Western Digital harde schijf.
Creative 128 PCI
Realtek netwerkkaartje.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, Windows 2000 is geen optie, die loopt vast bij de install, en Windows XP loopt niet echt vlot op deze PC ;)

bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Nokko schreef op 09 februari 2004 @ 10:47:
Zo gezegd zo gedaan, Windows ME staat er nu op maar start langzaam door, dus als ik het Windows Logo zie, dan kom ik weer in die BIOS omgeving, en dan moet ik zon 3 min. wachten voordat ik op het bereaublad kom.
Wat bedoel je hier precies mee ? Eerst het Windows logo en dan in de BIOS ?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05
WinME omdat 98 vaak vast loopt? :D

Als je je netwerk niet gebruikt, disable je netwerkkaart dan eens, waarschijnlijk wacht hij op de dhcp. Ofwel zet je een vast ip natuurlijk. :)

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:56:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee ? Eerst het Windows logo en dan in de BIOS ?
Ik bedoel, dat scherm waar alle gegevens instaan, niet de POST :P

En ik zal ff kijken bij de netwerkkaart, maar die is dus wel nodig voor mijn Router :(

En ja Windows ME, die geeft lang niet zoveel problemen met die verotte Ali chipset dan 98SE

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 09-02-2004 11:04 ]

Verwijderd

Ik denk ook dat hij op een IP adres van de DHCP server zit te wachten. Je kunt het oplossen door de netwerkkaart te disablen, of vaste IP adressen toe te kennen aan je netwerkkaart.
En ik zal ff kijken bij de netwerkkaart, maar die is dus wel nodig voor mijn Router :(
Hmm, heeft je router geen DHCP server?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 11:04 ]

• Frietsaus
  • Niet online
hmm... de optie DHCP server staat aan

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 09-02-2004 11:05 ]

Verwijderd

Nokko schreef op 09 februari 2004 @ 11:04:
hmm... de optie DHCP server staat aan
Dan zou hij in principe gewoon een IP adres van de DHCP server moeten kunnen krijgen. Branden de lampjes achterop de netwerkkaart en de router? Krijgen andere PC's in het netwerk wel gewoon een IP van deze server?

• Frietsaus
  • Niet online
Andere PC's krijgen gewoon een IP adres en alle lampjes branden op de router :)

EDIT:
Ik heb Windows 2000 toch op de machiene gekregen door de TNT2 eruit te halen en een S3 TrioV2 erin te zetten :)
iig bedankt! :)

[ Voor 49% gewijzigd door Frietsaus op 09-02-2004 16:42 ]

Pagina: 1