nieuw systeem - boot af en toe?

Pagina: 1
Acties:

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 11:05

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Hi, Hopelijk mag ik dit zo plaatsen, ik kon het antwoord zo niet vinden via de PMG topics.

Mijn nieuwe systeem:

chieftec toren met standaard 360w voeding (staat er iig op)
msi k8t neo fisr2
3200+ amd64
radeon 9700 nonpro @pro
asetek waterchill kt12 L20
dvd rom 250mb zip
diskette station
samsung 80gb sata schijf
modem
audigy 2zs

post af en toe wel maar lijkt het nu helemaal niet meer te doen, als hij post geeft hij fdc failure (floppy disk cable?) en kan ik daardoor blijkbaar niet meer in de bios komen. ik heb hem al geprobeerd om de fd cable om te draaien.

meestal brand alleen de dvd rom lamp en staat er "radeon 9700 infineon ddr" en verder gebeurd er helemaal niets.

is mijn voeding te zwak? heb ik verkeerde bios instellingen gemaakt? is mijn video kaart naar zijn grootje (luchtkoeling eraf gehaalt en waterkoelblok erop gezet?

ik ben altijd voorzichting en secuur.

Ik ben al een keer tot in het windows (xp) installeren gekomen maar toen heb ik de boel gereset toen hij na 5 minuten nog op pcmcia kaarten zoekn bleef staan. bovendien had ik eerst de sata driver meoten installeren terwijl toen de floppy nog niet was aangesloten. sinds ik de floppy heb aangesloten kom ik dus niet meer in het bios...

nieuwe voeding kopen, floppy er eerts weer uit en bios resetten? video kaart overleden? iets anders alltogether?

hellupie! Gr. Wouter

een treffende spreuk

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:42
fdc failure
Floppy Disk Controller dacht ik zo.
Haal de FDD kabel er eerst eens uit. Mocht dat werken, ga dan de BIOS in en zorg dat de floppydrive niet wordt gescand tijdens het opstarten (boot sequence). Prop daarna de FDD kabel er weer in.

Kom je in Windows, kijk dan of de floppy het doet.

Mocht ie na de aanpassingen in de BIOS of in Windows het niet doen, dan is er een kans dat de FDC kapot is en zou je het moederbord om mogen ruilen (als je nog garantie hebt).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mobo en heb ook het probleem gehad dat ie ook niet meer opstartte nadat ik hem keihard uit gezet had. 8)7

Bij mij hielp het om de cmos te resetten.
Dit kun je altijd proberen, kost niks, alleen wat moeite om de settings weer goed te krijgen.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
de eerste keer bootte hij trouwens Ok, toen was de floppy nog niet aangesloten en ook de geheugen timings stonden toen nog standaard BIOS. Ik heb ze heel snel gezet omdat ik corsair 524mb ddr400 cas2 ll heb (het snelste 400mhz geheugen van corsair dus). dit omdat het op dit bord toch niet hoger kon worden gezet volgens topics die ik hier las.

ik zal de jbat short circuitten en de floppy eruit halen om het bios weer safe in te stellen. ik heb echter wel de floppy nodig om de sata drivers te installeren.

ook heb ik watrekoeling op mijn radeon 9700 gezet, misschien is ie dood door het monteren hiervan? ik ben dus al wel in de windows (xp) install procedure geweest....kan ik dan een dode videokaart uitsluiten?

ook gaf het syteemm een message ("video card power not connected" oid, toen ik de 12v uit de kaart had gehaald (die had ik nodig voor de floppy drive. Ik heb toen eenconverter van zon dikke naar een floppy 12 v op een lege 12v aansluiting gezte en dese op de floppy gedaan en de "oude" 12v weer in de video kaart gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door pro_6or op 09-02-2004 14:02 ]

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
ik heb inmiddels de cmos kort gesloten en daarna het bios overnieuw ingesteld, alles werkt nu perfect behalve dat geen een apparaat dat aan een ide kabel hangt wordt herkend :(

een treffende spreuk