ik ben bezig met een plaatjes database achter een CMS. Het CMS wordt op 1 systeem gedraaid, en de artikelen die daarin worden opgemaakt worden na het accepteren door de sitemanager in een andere database geplaatst (op een fysiek andere lokatie dan het CMS). Nu komt er een plaatjes database van meer dan 1000 plaatjes (and still growing) waar na het accepteren van het artikel en plaatje het plaatje mee wordt gekopieerd naar de betreffende locatie (locatie is dus de server waar het CMS op staat)..
Nu heb ik een tijd besteed aan het onderzoeken naar de pro's en con's van BLOB en FileSystem opslag, en ben tot de volgende conclusie gekomen wat betreft onze CMS :
sla de plaatjes uit de plaatjes database op het FileSystem op, en als een artikel wordt geaccepteerd en verplaatst op het betreffende domein, kopieer dan het plaatje van het FS in de betreffende DB van dat domein..
is dit een te realiseren conclusie (en zoja, is het slim ? ben ik misschien dingen vergeten ?)
Nu heb ik een tijd besteed aan het onderzoeken naar de pro's en con's van BLOB en FileSystem opslag, en ben tot de volgende conclusie gekomen wat betreft onze CMS :
sla de plaatjes uit de plaatjes database op het FileSystem op, en als een artikel wordt geaccepteerd en verplaatst op het betreffende domein, kopieer dan het plaatje van het FS in de betreffende DB van dat domein..
is dit een te realiseren conclusie (en zoja, is het slim ? ben ik misschien dingen vergeten ?)
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |