Toon posts:

Windows xp wachtwoord in een w2k netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs hebben wij in ons w2k netwerk de policy geactiveerd dat elke gebruiker regelmatig z'n wachtwoord moet wijzigen.

Dit werkt perfect voor alle systemen, behalve voor de win XP systemen. :?

Hier krijgt de gebruiker de melding dat ie geen rechten heeft het wachtwoord te wijzigen !!

Ik heb geprobeerd het op te lossen door de betreffende gebruikers meer rechten te geven, maar zelfs administrators mogen het niet !? :(

Weet iemand hoe je dit oplost ?

Verwijderd

staat niet gewoon het vinkje "user cannot change password" aangevinkt in de ad?

Verwijderd

Hoi,

Check eerst het odnerstaande even:

- Heb je de policy toegepast op de juiste groepen ?
- Zijn er geen overlappende groepen/rechten (welke groep is leidend) ?
- Mag elke gebruiker wel zijn wachtwoord wijzigen ?

Wellicht dat het helpt om de gebruikers-profielen lokaal op de betreffende machine eerst te verwijderen en dan een 'vers' exemplaar van de server te laten halen. Ik ga er dan welvanuit dat je 'roaming profiles' hebt.

Groeten,

Rutger

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 21:26
Zijn de instellingen van de DNS-server wel correct. Daar is WinXP erg gevoelig voor. De primaire DNS-server moet een DNS server zijn die ook verbonden is met de Acitve Directory. Wat regelmatig gebeurt is dat men hier de DNS-server van de internet provider invult. WinXP pikt dat niet (en het opstarten van XP dozen duurt dan ook onnodig lang).

Je kunt ook proberen om de policies op de XP machine handmatig te updaten. GPudate /force zorgt daarvoor.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
"user cannot change" staat niet aangevinkt, dat staat ie bij niemand.

De XP bakken staan in dezelfde Organisational units als de w2k bakken met dezelfde groep lidmaatschappen.

DNS server bij de machines verwijst naar de domain controller en daar draait de DNS op.

Wat ik wel ontdekte is dat de gebruiker het wachtwoord wel kan wijzigen als ie eenmaal volledig aangemeld is (alle login scripts ed zijn voltooid) maar niet als ie tijdens het aanmelden de melding krijgt dat z'n wachtwoord verlopen is. |:(

Zoals al gemeld: Het probleem treedt alleen bij XP bakken op.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 11:51 ]

Verwijderd

volgens mij is er een policy dat je aangelogt moet zijn om je paswoord te kunnen wijzigen. oftewel als je pw verlopen is heb je een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet helemaal op, Er is nl 1 gebruiker waar het wachtwoord over 5 dagen pas verloopt (tenminste die melding krijgt ie), als hij dan bevestigd dat ie het wachtwoord meteen wil wijzigen, dan loopt ie tegen hetzelfde probleem aan.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Hebbe ze wel admin rechten @ hun eigen pc?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor zover ik weet zijn admin rechten niet nodig voor het wijzigen van je eigen password? :)

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
elevator schreef op 09 februari 2004 @ 14:24:
Voor zover ik weet zijn admin rechten niet nodig voor het wijzigen van je eigen password? :)
Kweenie, valt te proberen

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie de eerste post wel goed gelezen ? B)

Admin had ik al geprobeerd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat levert 'gpresult' op de client met de user ingelogd op ? Staat er nog iets schrikwekkends ? 'gpresult /?' geeft info over parameters. Zie hierboven nog niks over deze test. Post eventueel de output even hier, kunnen we met je meekijken en misschien vinden waar het probleem zit. Kan je misschien ook nog even de pc opnieuw joinen in het domein ? Heeft bij mij al voor een oplossing gezorgd in de meest bizarre situaties :)

[ Voor 55% gewijzigd door sanfranjake op 11-02-2004 02:24 . Reden: ietsje uitgebreider :P ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1