Goedkope externe DD/DTS decoder (Yamada?)

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 19:38
Ik wil zelf graag een surround versterker bouwen. Nou is het versterker gedeelte geen probleem, maar het decodeer gedeelte is weer een ander verhaal. Na wat zoeken vond ik wat producten van Yamada. Misschien wel bekent van de goedkope 5.1 surround setjes. Dit merk produceerd ook verschillende externe decoders kijk voor info op:
http://www.yamada.com.tw/gamespk/gamespeaker.htm
Zo'n kastje kan natuurlijk best als basis dienen voor een versterker. Ik heb op tweakers gelezen dat de d7100 ooit voor 35/45 euro verkocht zijn, dat is niet duur als je het vergelijkt met b.v. producten van creative (extegy).
Maar goed ik kan niemand vinden die ze in Ned. verkoopt. Weet iemand een verkooppunt of importeur.

Andere alternatieven zijn er overigens wel, maar ook voor die prijs???
Voor een andere toepassing en inside pictures van de d7100 zie het volgende topic:
[rml][ DIY]5.1 Reciever - in progress -[/rml]

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vaag kastje....
Staan mooie logo's bij van Dolby Digital, Dolby ProLogic én DTS, maar als je naar de tech. specs. kijkt staat er helemaal niets over DTS!!!

Ikzelf heb een Typhoon setje die wel écht DD én DTS ondersteund...

http://www.afterhours.co....oader.cgi?/Shop/50738.htm

(Alleen heb ik 'm in zwart...)

Dit misschien iets voor jou?!? (Ik weet trouwens niet of je ze nog kan krijgen... Ik heb die van mij bij www.reichelt.de besteld, maar die schijnt ze niet meer te hebben)

(zie net dit setje staan... XORO HSS 512 €139,90)

[ Voor 7% gewijzigd door haggard op 09-02-2004 10:12 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• flipje81
He bedankt voor je snelle reactie. Kan idd niks meer vinden over jouw setje..is wel stuk duurder. Overigens zit er tussen Dolby surround en dts niet gek veel vershil. DTS is met hogere kbps gecodeerd. Het zal wel zo zijn dat het kastje wel dts slikt en gewoon omzet ofzo.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45

voodooless

Sound is no voodoo!

flipje81 schreef op 09 februari 2004 @ 10:21:
He bedankt voor je snelle reactie. Kan idd niks meer vinden over jouw setje..is wel stuk duurder. Overigens zit er tussen Dolby surround en dts niet gek veel vershil. DTS is met hogere kbps gecodeerd. Het zal wel zo zijn dat het kastje wel dts slikt en gewoon omzet ofzo.
De DTS codering is niet het zelfde als die van DD. Buiten de bitrate is er dus nog meer verschil! Maar idd vaag dat het logo erbij staat. Zik zou ff vragen hoe het daarmee zit. Maar op zich is dit denk ik een prima basis om mee te beginnen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• flipje81
Ff een klein schopje.
Is er niemand die weet waar dit ding te krijgen is in Ned???? Ahaaa :'(