[REG] Install path aanpassen in registry

Pagina: 1
Acties:

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019
Ik heb een pc (met Win98SE) met daarin een hdd, en 2 cdd's... In Windows aangeduid als C, D en E...

Maar nu ik er een hdd bij gezet heb zijn de letters in Windows opgeschoven:
hdd1 > C
hdd2 > D, E en F
cdd1 > G
cdd2 > H

Maar nu het probleem, enkele software, waarvoor de cd nodig is bij het runnen van het prog, kan de cd's niet vinden. Hij zoekt dus nog steeds op D, aangezien dat eerst de cdd1 was.
Ik heb al eens in het register gezocht om een install dir key te vinden, maar ik kan het niet vinden.

Iemand enig idee of deze key bestaat, en waar die dan te vinden is. Of eventueel een andere makkelijke oplossing?

It's what it is...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou handig zijn om even te vermelden welke programmas we het dan over hebben :) En volgens mij blijft het dan nog altijd Software Algemeen :) Zoek eens op de oude driveletter met : erachter in het register ? Ook kan het in .dat, .ini of dergelijke bestanden zijn.Nog weer anderen is het in de GUI in te stellen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Acropia
sanfranjake schreef op 09 februari 2004 @ 09:12:
Zou handig zijn om even te vermelden welke programmas we het dan over hebben :) En volgens mij blijft het dan nog altijd Software Algemeen :)
Het gaat om de standaard software die bij Pinacle kaarten zit (videobewerking) en om een Campinggids ofzo.... (tis namelijk niet me eigen pc, dus weet niet welke versies)

It's what it is...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

inderdaad volledig afhankelijk vd software. WOS --> SA
sanfranjake schreef op 09 februari 2004 @ 09:12:
Nog weer anderen is het in de GUI in te stellen.
Die waarschijnlijk ook in een regsetting, dat, ini of ander bestand terechtkomen ;)

Zoek in de homedir van de progs, zoek in het register naar de programmanaam of die van de makers (of loop HKCU\software en HKLM\software met de hand langs). Meer kan ik er in ieder geval niet van maken zonder de software te kennen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Heb je beschikking over drivemapper van Powerquest? Dat zit bij Partition magic, dat kan in windows 9x nogal eens handig zijn :)

• Acropia
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 09:22:
Heb je beschikking over drivemapper van Powerquest? Dat zit bij Partition magic, dat kan in windows 9x nogal eens handig zijn :)
denk het niet.... daarmee kun je de cdd's op D en E zetten? en dan de hdd erna ofzo? zou wel een oplossing zijn...

It's what it is...

Pagina: 1