Toon posts:

Dichtstbijzijnde locatie bepalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Stel je voor dat ik de adres gegevens heb van een klant en ik heb de adres gegevens van een stel dealers. Nou wil ik de dealers die in de regio van de klant zijn weergeven, heeft iemand een idee hoe dat zou kunnen? Zit er bijvoorbeeld een systeem in de postcodes?

Of moet ik maar gewoon een kaart maken van Nederland, waarop zelf in te zoomen is en waarom zelf de dealers in de regio te zien zijn?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Wat heb je zelf al onderzocht aan de logica van postcodes? Is het niet opvallend dat heel Amsterdam in de 10xx valt, Rotterdam 30xx, Groningen 90xx (dacht ik is ook al weer 3 jaar geleden dat ik met postcodes heb gewerkt :o).

Het dichstbijzijnde nummer pakken zal meestal goed gaan echter wanneer mensen op de grens van een regio wonen zou dat niet kunnen werken.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Er is een tabel die bijvoorbeeld postcodes koppelt aan GPS coordinaten. Normaal gezien kun je op die manier een GPS coordinaat koppelen aan een postcode. Je kunt natuurlijk ook andersom redeneren, en naar aanleiding van de postcodes de GPS coordinaten opsnorren, waarmee je de onderlinge afstand kunt uitrekenen....

Enige probleempje: de tabel is aan de prijzige kant...

My personal website

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 08:45:
Stel je voor dat ik de adres gegevens heb van een klant en ik heb de adres gegevens van een stel dealers. Nou wil ik de dealers die in de regio van de klant zijn weergeven, heeft iemand een idee hoe dat zou kunnen? Zit er bijvoorbeeld een systeem in de postcodes?

Of moet ik maar gewoon een kaart maken van Nederland, waarop zelf in te zoomen is en waarom zelf de dealers in de regio te zien zijn?
in dit topic [rml][ alg] Logica van postcodes[/rml] wordt je vraag zo te zien precies behandeld. Kom je daar mee verder?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je even op postcode had gezocht dan was je waarschijnlijk een enomre berg topics over dit onderwerp tegen gekomen. Ik kan mij dus ook niet aan de indruk ontrekken dat je die niet hebt gedaan. Voor de rest, zie linkje hierboven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.