Applicatie-server / Lotus Notes onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:02

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Ik ben voor mijn werk aan het uitzoeken of het mogelijk is om onze aftandse WindowsNT servers over te zetten naar Linux (dat was ook mijn idee, dus dan mag je de rest van het werk ook doen :-)).
Wat betreft print/file/net-services weet ik dat Linux voldoet. Wat heet. De enige twee vragen van de IT-manager (dat is-ie niet, maar ik heb even geen beter woord) was of de huidige applicatie-server overgezet kan worden en of Notes databases gemigreerd kunnen worden.
Voorlopig zullen de XP-clients nl. wel blijven staan en die worden geupdate middels een applicatie-server. Ik heb wel Zope gevonden, maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen met ervaring.
Daarnaast ben ik op zoek naar mensen met ervaring met Lotus Notes onder Linux. De basisvraag is daar of dat überhaupt draait en of je je databases naar (bv. MySQL zou kunnen migreren.

I am rubber, you are glue

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:57

Whizzer

Flappie!

database tjap heb ik de ballen verstand van, maar ik kan je wel garanderen dat Lotus Notes goed draait op Linux... Waarschijnlijk is dit wel een handige link voor je.... Maar met alle respect, dit stukje had je zelf toch wel kunnen vinden?

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Ja hoor, maar ik ben dan ook op zoek naar mensen die zoiets al gedaan hebben. Het gaat mij er niet alleen om of het kan maar of het ook zonder veel problemen draaiend te houden is, of het een beetje performed, dat soort zaken.
En dan is bv. GoT een erge goede bron.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 09:57

Whizzer

Flappie!

Dan heb ik je verkeerd begrepen, excuus.... Wij draaien hier Domino op AIX, dat werkt bijzonder goed, maar in den prive sferen draaien wij domino op linux. Natuurlijk haal je prive abolsuut niet dezelfde load als in een bedrijfsomgeving, maar iedereen die het op linux heeft draaien is er zeer over te spreken

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Notes of Domino onder linux. Notes moet ook kunnen ;) (zoek even op notes.net). Wij hebben een 7 tal domino servers waarvan er 3 op linux(RH) staan (de rest doet ook nog andere zaken serveren). Retestabiel. We hebben laatst de webserver vervangen ivm hardware gebreken na 360+ dgn uptime met 2 domino's erop.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
mag ik eens vragen wat kun je daar nu precies mee?

• D2k

D2k

M4RTiN schreef op 10 februari 2004 @ 19:31:
mag ik eens vragen wat kun je daar nu precies mee?
met wat?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
met lotus domino bijv, het moet een applicatie-server zijn?

maar wat moet ik me er dan bij voorstellen? :X

• D2k

D2k

M4RTiN schreef op 10 februari 2004 @ 20:22:

Lotus Domino is een Groupware platform, geschikt voor workflow applicaties(documentenflow/takenflow), maar ook voor allerlei andere applicaties zoals websites, relatiedatabases,discussiedatabases enz enz enz. Tevens is het een mailplatform met SMTP/POP3/IMAP, webserver met HTTP/SSL enz enz. Het is geschikt voor uitgebreide rechtenstructuren enz enz.

Voor verdere info icq/mail.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Aanvullend op D2k:
Binnen Domino kan je ook servlets draaien, waardoor je met flexibele OO-code je website op kan zetten. Als database kan je dan Lotus Notes gebruiken, dat bekend staat om zijn veiligheid.

Hier staat nog veel meer info :)
http://www-136.ibm.com/de...tus/products/notesdomino/

[ Voor 20% gewijzigd door Rickets op 10-02-2004 21:04 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
M4RTiN schreef op 10 februari 2004 @ 20:22:

Lotus Domino is dan ook geen applicatieserver. De vraag was tweeledig: 1) kan je een beetje stabiel Domino of Notes-servers op Linux draaien. Ja dus. 2) Heeft er iemand ervaringen met een goede applicatieserver. Nog niet gehoord.

In ieder geval bedankt voor de ervaringen, daar kunnen we wat mee!

Pagina: 1