Toon posts:

WAARSCHUWING : AX4SPE-UN niet updaten naar 1.07

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor diegenen met een moederbord AX4SPE-Un van Aopen. Doe in godsnaam geen BIOS update naar de 1.07.
Je computer start niet meer op omdat je AGP videokaart van 1.5 volt verkeerd wordt herkend (vermoedelijk als 3.3 volt) en het hele zaakje te bescherming van doorbranden weigert op te starten.
Enkel met een PCI kaart kan je het nog redden, want je kan met AGP kaart nergens meer in, moederbord geeft alarmmelding en niets start nog op.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Is dit met alle 1.5V kaarten of heb jij nu net een bug-combi ontdekt?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Als dit een serieuze bug is lijkt het mij handig dit aan Aopen te melden.

Ik heb geen bord van dit merk maar keek even op hun diverse sites en op hun fora en daar was niets hierover te vinden. Het lijkt me dan ook zeer sterk dat een week na het ter beschikking stellen van dit BIOS (staat trouwens ook niet vermeldt op de FP van T.Net) er wereldwijd geen meldingen van dit probleem waren.

Misschien een incident of mogelijk een andere oorzaak.

ARME AOW’er

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@TS: met wat voor VGA kaarten heb je getest?

Meld het probleem ook even bij DrOpen (DrOpen) of bel de technische dienst in Den Bosch (nummer vind je op aopen.nl). Als er iets mis is met die BIOS release wil AOpen het natuurlijk graag weten...

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Lijkt me toch stug dat die een 'universele' bug zou zijn, want zoiets kom je bij testen echt wel tegen. Anders echt wel blunder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet maar ik zit nu terug met de 1.05 en alles loopt terug.
Ik heb trouwens een SAPPHIRE ATI RADEON 9800 Pro.
(heb verder nog een GF4ti maar heb het er niet mee geprobeerd en na alle miserie zal ik dit nu niet meer doen)
Het lijkt me ook raar dat er geen meldingen over dit probleem zijn.
Maar de bios update was gelukt, dat zag ik toen ik terugkeerde naar de 1.05 (gebeurt vanuit windows met EzFlash). Toen ik terug flashte meldde het flashscherm in windows dat ik op dat moment de versie 1.07 had en ging overschakelen naar 1.05 waarna de computer met de ATI terug kon opstarten.

LED3 op mijn moederbord bleef pinken toen ik wou opstarten met de 1.07. Eerst lange beep en dan gewoon geen beeld en een pinkende LED3.

Ik ben blijkbaar de enige. Bij de 1.07 staat wel dat hij het volgende fixt ; "Fixed the reading value of 3.3V is too low, +12V is too high"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 17:37 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
AOpen adviseert overigens zelf om niet vanuit Windows te flashen maar vanuit DOS. Heeft vermoedelijk niet veel met je probleem te maken, maar wel iets om rekening mee te houden.

Verwijderd

Topicstarter
HET IS EEN BUG!!!

Ik citeer van een forum

"Yes, it is a bug and AOpen is aware of the problem. I had the same problem and I contacted them, and they told me some ATI cards do this. BIOS R1.05 is the highest you can go until they fix this problem. Search the forum for AX4SPE-UN and you'll see other posts where I already discussed this.

Elliot"

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Slechte zaak hoor. Moeten ze toch duidelijk gaan vermelden bij de update.
Pagina: 1