Toon posts:

Meerdere spontane problemen met op internet komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer:
draait normaal 24/7. Gisterochtend was het scherm opeen zwart en reageerde op niets meer en heb hem dus moeten resetten. Toen hij naar windows 2000 wilde kreeg ik een error over IRQ probs en dat ik hem dus weer moest resetten. Zo gezegd zo gedaan. Hij ging dit keer weer door naar windows2k. Maar internet deed het niet. Heb dus gechecked of hij de router kon bereiken. Dat kon die niet. Wat me opviel was dat het lichtje niet brandde van mijn netwerkkaart van dat er iets op aangesloten was en dat 1 van mijn coolers niet meer werkte :/. heb daarop de netwerkkaart vervangen door een nieuwe(één die ik nog had liggen). Internet deed het toen alsnog niet en kon de router wel bereiken. De router kon de gateway niet vinden. Heb daarop mijn computer direct verbonden met de modem ==> internet doet het wel.

Maar kan niet de modem bereiken op zijn eigen adres.

Laptop:
Ik heb daarna gechecked of mijn andere computer (een laptop) het internet er wel op deed. Wat jammer genoeg niet zo was. Niet via de router en niet direct
bij beide gaf die aan dat de netwerkkabel niet verbonden was.

Kan router niet bereiken en tevens dus ook niet internet op. Wanneer die direct verbonden is met modem kan ik ook niet internetten. (zegt dat netwerkkabel niet verbonden is en ja ik heb meerdere kabels geprobeerd.)

Info:
Modem: ADSL Barricade SMC7401BRA
Router: U.S.Robotics USR8000 Broadband Router

Mijn eigen computer:
Windows 2000 SP4 (met alle updates)
Athlon XP 1800+
512 DDR pc2700
Voeding: 350W
Ati radeon 8500 LE
4 harde schijven
MSI KT Ultra 2 (moederbord)
Realtek RTL8139 (netwerkkaart)

Laptop:
Merk: compaq evo n1000v
Windows XP
P4 2.2ghz
256mb ram

De problemen:
1) router ken geen verbinding maken met modem en ken dus niet via de router het internet op. Hij geeft de melding Gateway is unreachable.
2) mijn laptop wilt niet zien dat hij de netwerkkabel wel connected is.

Ik hoop dat het verhaal een beetje begrijpbaar is en dat er genoeg informatie verstrekt is.

bij voorbaat dank.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 10:36
Dat je pc niet via de router het internet op kan maar wel zonder router er tussen zegt eigenlijk dat je router het probleem is.

Dat je laptop zelfs zonder router niet op internet kan komen ligt volgens mij aan je laptop. Anders zou de pc het ook niet moeten doen.
Zijn de netwerk instellingen van je laptop goed? Welk provider heb je? Bij sommige ISP's moet je MAC adres registreren om op internet te mogen komen.

Gebruik eens een cross kabel tussen je pc en laptop om te kijken of je netwerk kaarten het wel doen. (brandende lampjes ed.)

Het lijkt erop dat je router iets heel raars heeft gedaan waardoor je pc problemen kreeg door een IRQ die door je netwerkkaart ingebruik was. Kijk of je router nog leeft.

Misschien helpt het om je router op een special manier te reseten(router, type specifiec?)?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-