Hoi
Ik lees een dir in in PHP, alle filenames en filesizes in een array en de array sorteren. Wat gebeurt er echter, de filenames worden alfabetisch gesorteerd en de filesizes apart hiervan op grootte... Met een niet kloppende lijst als gevolg.
input:
de output wordt dan dus:
terwijl dat moet zijn:
Beetje vaag maar ik hoop dat het duidelijk is
Zie ik iets over het hoofd?
Oh en dan nog iets.. Ik moet de array desc gesorteerd hebben en nu kan sort alleen asc sorteren... Kan ik het geheel zo omdraaien zonder dat filename en size weer "los" gaan?
Ik lees een dir in in PHP, alle filenames en filesizes in een array en de array sorteren. Wat gebeurt er echter, de filenames worden alfabetisch gesorteerd en de filesizes apart hiervan op grootte... Met een niet kloppende lijst als gevolg.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| <? // bovenliggende dir gebruiken $dir = "../dirnaam/"; // array welke bestanden en mappen niet moeten worden weergegeven $escape = array("Thumbs.db", ".", ".."); // open de dir if ($handle = opendir($dir)) { // teller $i = 0; // loop alle bestanden langs while (false !== ($file = readdir($handle))) { $fetchfile_fullpath = $dir . $file; // kijken of de map of bestand wel mag worden weergegeven if (!in_array($file, $escape)) { // gegevens in array stoppen $FILE["name"][$i] = $file; $FILE["size"][$i] = round(filesize($fetchfile_fullpath) / 1024); $i++; } } // dir sluiten closedir($handle); // sorteren sort (&$FILE["size"]); // voor testen # print_r($FILE); // alle files langslopen for($i = 0; $i < sizeof($FILE["size"]); $i++ ) { echo $FILE["name"][$i]." is ".$FILE["size"][$i]." KB.<BR>\n"; } } ?> |
input:
pietje | 2 |
klaasje | 3 |
jantje | 1 |
de output wordt dan dus:
jantje | 1 |
klaasje | 2 |
pietje | 3 |
terwijl dat moet zijn:
jantje | 1 |
pietje | 2 |
klaasje | 3 |
Beetje vaag maar ik hoop dat het duidelijk is
Zie ik iets over het hoofd?
Oh en dan nog iets.. Ik moet de array desc gesorteerd hebben en nu kan sort alleen asc sorteren... Kan ik het geheel zo omdraaien zonder dat filename en size weer "los" gaan?
[ Voor 33% gewijzigd door insan1ty op 09-02-2004 02:30 ]