Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd
het ligt dus aan ze pc.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
linux en 16 mb kun je goed mee surfen op een 486
ja!Op woensdag 13 december 2000 18:13 schreef Erw het volgende:
Dus ie kan beter upgraden?
of overklokken natuurlijk
je kunt een TCP/IP verbinding maken op een 8086
dus......
een 386 met een Linux distro kan nog wel redelijk werken.
met papier mache kun je alles maken!!
Ik heb ook wel eens geinternet met een 486. Ging ook erg traag. Lag niet aan de internet verbinding, want als je een pagina van de harde schijf af opende was ie net zo traag. Kun je dus ook proberen als test. Dan weet je zeker dat de PC de bottleneck is (zegt nog niet dat de kabelaansluiting wel snel is)
You can't have everything. Where would you put it?
486 + slackware wil best hoor
Heeft 3maanden geleden die 486 gekocht voor 1200 gulden,de stakker
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Thuis heb ik extra-smalband internet, via Casema (how slow can you go??). Op een 200 MHz+ bak wacht je jezelf een ons totdat de sites eindelijk zijn geladen, maar op de 486 DX/4 100 lijkt het veel sneller te gaan.
Immers de compu heeft zichtbaar veel meer moeite met het opbouwen van het scherm, en daarom lijkt het alsof de data maar blijft binnenkomen
De compu kan het scherm amper sneller opbouwen als dat het binnenkomt. Zelfs op extra smalband internet
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
- kleine browser (Opera)
- evt. netwerkkaart met weinig CPU behoefte (3Com ?)
Verwijderd
Dus geen gezeur dat een 486 niet geschikt is om te surfen.
Bij de weg, heeft iemand op dit (voor mij) nieuwe forum nog een idee hoe ik aan Mobo manuals voor twee ABIT/SILICON STAR mobo's kom ?
Het betreft de AE4 en de AS4 types !
Any help out there ?
486 Forever!
Klinkt interessant! Welke patches en waar vandaan?Op donderdag 14 december 2000 12:50 schreef JanKees het volgende:
- ouwe Win95 versie met patches (draait al met 4 MB geheugen...)
- kleine browser (Opera)
- evt. netwerkkaart met weinig CPU behoefte (3Com ?)
Kom op zeg, neem dan minstens ff een P120+Op donderdag 14 december 2000 21:17 schreef H_O het volgende:
Nou, het kale feit dat het een 486 betreft zegt inderdaad niks. Ik gebruik (nu ook) een 486DX4/100 met 64 Mb, W'95 en een 33k6 modempje, en dat is diverse malen sneller dan op "de zaak", waar een P100 met 16Mb op W'98 en een ISDN-lijn !!! zijn rondjes draait (en de gebruiker z'n duimen).
Dus geen gezeur dat een 486 niet geschikt is om te surfen.
Bij de weg, heeft iemand op dit (voor mij) nieuwe forum nog een idee hoe ik aan Mobo manuals voor twee ABIT/SILICON STAR mobo's kom ?
Het betreft de AE4 en de AS4 types !
Any help out there ?
486 Forever!
die zijn wel sneller. En kosten nix (paar tientjes)
En natuurlijk is een computer met 64 mb ram sneller dan een een Pentium met 16
486DX4-120
32MB
4gig seagate
3COM 3c509 BNC
Intel 10Mbit UTP
diverse servers
Draait als een tierelier, als browser Opera. Ook doorgeven kan ie goed: 120KB/s (voordat die twee netwerkkaarten erinzaten waren het 3COM 3c900B PCI en DEC DE100 (8bit ISA) en had ik 105KB/s)
Oh ja, als besturingssysteem draait ie NT4 Server...