Ik heb hier een PC die soms merkwaardig gedrag vertoont als ik 'm reset.
Het gebeurt wel eens dat het zooitje vastloopt, dan druk ik op reset, maar ook wel eens dat ik gewoon de computer opnieuw opstart met de optie "Opnieuw opstarten" van Windows (XP Professional NL SP1).
Wat is het probleem: Nadat ik de pc opnieuw heb opgestart, zie ik niets op het scherm, het lampje van het scherm wordt oranje (alsof de pc uit staat) en verder gebeurt er niets. De lampjes van de CD- en DVD-drives gaan wel even aan, dat gebeurt altijd en het lampje van de harddisk blijft branden.
Als ik dan weer op reset druk is het vaak zo dat de pc wel gaat booten, soms moet ik 'm echt helemaal uitzetten (4 sec op softbutton) en daarna weer aan.
Als de pc dan aan staat kom ik direct in het BIOS met de volgende mededeling:

*klik*
Zoals je kunt zien staan de instellingen voor de processor goed, ik heb ook nooit overgeclockt of iets dergelijks. Ik heb dat allemaal standaard laten staan.
Vaak als ik op "Save changes and exit" druk boot de pc weer als normaal, soms ook niet, dan moet ik het hele proces weer doorlopen tot het een keer goed gaat. (Tot nu toe maximaal tot 3x)
Verder staat dit er tijdens de post wat volgens mij goed moet zijn:

*klik*
en

*klik*
Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?
Ter informatie nog even de onderdelen waaruit de PC is opgebouwd in een In-Win Q500 tower:
• Asus A7A266 met nieuwste bios (Rev. 1012)
• AMD Athlon XP 2000+ @ 1666 Mhz
• 512MB DDR Infineon
• Ati Radeon 8500 128MB DDR @ AGP 4x met nieuwste drivers
• Logitech QuickCam Express
• Creative Sound Blaster Audigy
• Pioneer DVD-105S (met gehackte firmware)
• Pioneer DVD-RW DVR-106D (is 106 met gehackte firmware)
• Plextor CD-R PX-W4012A met nieuwste firmware
• IRxpress USB to Fast IrDA adapter tbv. telefoon
• Generic SoftK56 56k6 pci modem
• Sony CPD-E200 17" kathodestraalbuis
• Logitech Optical Wheelmouse
• PS/2 Dell US Keyboard
• 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
• Maxtor 6Y120L0 120GB harddisk (hiervoor een 40GB WD HD)
• Voeding 350watt en is AMD en Intel "certified" volgens de sticker, merk weet ik ff niet meer uit mn hoofd, kan ik nu ook niet bij, sorry.
• Infrarood apparaatje naar COM poort tbv. afstandsbediening en Winamp
• S-VHS kabel vanuit videokaart naar TV
• 4x20 LCD'tje aangesloten op printerpoort, voeding (5v) wordt uit USB getrokken ergens
De processor is bij gewoon gebruik ongeveer 50 graden celcius, de tempratuur van het moederbord bedraagt 24 graden celcius.
Info over de fans:
• CPU fan: 4530rpm
• Chassis-fan: 2766rpm (Deze fan zuigt onderaan koude lucht aan)
• Power-fan: 2960rpm (Deze fan blaast bovenaan warme lucht naar buiten, zit ter hoogte van de processor)
• Losse fan: ?rpm (Deze fan blaast helemáál bovenin de kast warme lucht naar buiten, voeding uit het P4-stekkertje getrokken via kroonsteen:D) (Is dit overigens bevorderlijk voor de koeling of maakt dat niet uit?
Plaatje van de kast met plaatsing van de fans:

*klik* Bron van plaatje
Info mbt. voltages:
• +12v: 12,281v
• +5v: 4,838v
• +3,3v: 3,296v
• Vcore: 1,744v
Het probleem treedt overigens te allen tijde op: met een volle harddisk maar ook met een schone Windows installatie. Overigens heb ik de voeding al eens vervangen, hiervoor zat er een andere 300W voeding in.
Ik geloof dat ik zo wel genoeg info heb gegeven, mis je nog iets, zeg het dan ff
Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen want het is knap lastig!
edit: Ik heb dit uiteraard ook uitgeprobeerd zonder alle troep, dus alleen videokaart, monitor, toetsenbord en muis maar dan blijft het probleem.
Ik had het probleem trouwens ook al met m'n oude videokaart, een nVidia GeForce 2MX 400 met 64MB. Dus de videokaart kan worden uitgesloten IMO
Hosting van plaatjes bij The Forum Is Down
Het gebeurt wel eens dat het zooitje vastloopt, dan druk ik op reset, maar ook wel eens dat ik gewoon de computer opnieuw opstart met de optie "Opnieuw opstarten" van Windows (XP Professional NL SP1).
Wat is het probleem: Nadat ik de pc opnieuw heb opgestart, zie ik niets op het scherm, het lampje van het scherm wordt oranje (alsof de pc uit staat) en verder gebeurt er niets. De lampjes van de CD- en DVD-drives gaan wel even aan, dat gebeurt altijd en het lampje van de harddisk blijft branden.
Als ik dan weer op reset druk is het vaak zo dat de pc wel gaat booten, soms moet ik 'm echt helemaal uitzetten (4 sec op softbutton) en daarna weer aan.
Als de pc dan aan staat kom ik direct in het BIOS met de volgende mededeling:

*klik*
Zoals je kunt zien staan de instellingen voor de processor goed, ik heb ook nooit overgeclockt of iets dergelijks. Ik heb dat allemaal standaard laten staan.
Vaak als ik op "Save changes and exit" druk boot de pc weer als normaal, soms ook niet, dan moet ik het hele proces weer doorlopen tot het een keer goed gaat. (Tot nu toe maximaal tot 3x)
Verder staat dit er tijdens de post wat volgens mij goed moet zijn:

*klik*
en

*klik*
Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?
Ter informatie nog even de onderdelen waaruit de PC is opgebouwd in een In-Win Q500 tower:
• Asus A7A266 met nieuwste bios (Rev. 1012)
• AMD Athlon XP 2000+ @ 1666 Mhz
• 512MB DDR Infineon
• Ati Radeon 8500 128MB DDR @ AGP 4x met nieuwste drivers
• Logitech QuickCam Express
• Creative Sound Blaster Audigy
• Pioneer DVD-105S (met gehackte firmware)
• Pioneer DVD-RW DVR-106D (is 106 met gehackte firmware)
• Plextor CD-R PX-W4012A met nieuwste firmware
• IRxpress USB to Fast IrDA adapter tbv. telefoon
• Generic SoftK56 56k6 pci modem
• Sony CPD-E200 17" kathodestraalbuis
• Logitech Optical Wheelmouse
• PS/2 Dell US Keyboard
• 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
• Maxtor 6Y120L0 120GB harddisk (hiervoor een 40GB WD HD)
• Voeding 350watt en is AMD en Intel "certified" volgens de sticker, merk weet ik ff niet meer uit mn hoofd, kan ik nu ook niet bij, sorry.
• Infrarood apparaatje naar COM poort tbv. afstandsbediening en Winamp
• S-VHS kabel vanuit videokaart naar TV
• 4x20 LCD'tje aangesloten op printerpoort, voeding (5v) wordt uit USB getrokken ergens
De processor is bij gewoon gebruik ongeveer 50 graden celcius, de tempratuur van het moederbord bedraagt 24 graden celcius.
Info over de fans:
• CPU fan: 4530rpm
• Chassis-fan: 2766rpm (Deze fan zuigt onderaan koude lucht aan)
• Power-fan: 2960rpm (Deze fan blaast bovenaan warme lucht naar buiten, zit ter hoogte van de processor)
• Losse fan: ?rpm (Deze fan blaast helemáál bovenin de kast warme lucht naar buiten, voeding uit het P4-stekkertje getrokken via kroonsteen:D) (Is dit overigens bevorderlijk voor de koeling of maakt dat niet uit?
Plaatje van de kast met plaatsing van de fans:

*klik* Bron van plaatje
Info mbt. voltages:
• +12v: 12,281v
• +5v: 4,838v
• +3,3v: 3,296v
• Vcore: 1,744v
Het probleem treedt overigens te allen tijde op: met een volle harddisk maar ook met een schone Windows installatie. Overigens heb ik de voeding al eens vervangen, hiervoor zat er een andere 300W voeding in.
Ik geloof dat ik zo wel genoeg info heb gegeven, mis je nog iets, zeg het dan ff
Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen want het is knap lastig!
edit: Ik heb dit uiteraard ook uitgeprobeerd zonder alle troep, dus alleen videokaart, monitor, toetsenbord en muis maar dan blijft het probleem.
Ik had het probleem trouwens ook al met m'n oude videokaart, een nVidia GeForce 2MX 400 met 64MB. Dus de videokaart kan worden uitgesloten IMO
Hosting van plaatjes bij The Forum Is Down
edit:
FF info erbij gezet
FF info erbij gezet
[ Voor 22% gewijzigd door ProCal op 09-02-2004 01:24 ]