Regelmatig vastlopende divx/xvid films...oplossing??

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb regelmatig last van vastlopenede divx/xvid films. hij stopt dan ineens bij een bepaald frame, schiet dan terug naar het begin van de film en stopt dan.

als ik dan de film 'doorspoel' net voorbij dat bepaalde frame, kan ik de film weer verder kijken. soms gebeurt het nooit en soms wel 20x in een film.

mijn vraag is:
1) Wat is de reden hiervan?
2) Hoe los ik het op?
3) Is er een manier om een film te scannen op deze 'foute' frames en te repareren?

Search leverde niks op..... :'(

Alvast bedankt!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:17
1, bad frame
2, frame verwijderen
3, Gspot (programma)

[search=bad frame divx]

[ Voor 20% gewijzigd door Teddy op 08-02-2004 23:50 ]

Verwijderd

Film opnieuw downloaden. Wellicht oude Kazaashit met errors.

Ik had er ook wel eens last van met WMP8, het installeren van WMP9 loste veel problemen op.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 01:00 ]

Verwijderd

Gebuik een programma als DivFix om de oneffenheden uit je film te halen of speel hem eens af met een ander programma.

• Bartez
dus divfix kan die frames eruit halen??

ik ga die films dus niet meer opnieuw downloaden. dat kost teveel tijd....ik moet eigenlijk inderdaad een programma hebben waarmee je die badframes eruit kunt filteren....

ik ga divfix eens ff proberen

• Bartez
Teddy schreef op 08 februari 2004 @ 23:46:
1, bad frame
2, frame verwijderen
3, Gspot (programma)

[search=bad frame divx]
kan iemand mij vertellen hoe het programma GSPot of DIVFIX werkt?? ik snap er namelijk geen moer van hoe ik die errors eruit kan halen....

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-02 21:14
Hier kun je DivFiX 1.10 downloaden en draaien...

File > Open > Open je film

File > Check > Check je film op fouten

File > Strip > Strip de Index, en Rebuild hem daarnaa weer

Als je er nu niet meer uitkomt 8)7

57696520646974206c65657374206973206e657264

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Gebruik ook eens wat andere players enzo om zeker te zijn dat het niet puur aan de file ligt. Sommige Divxjes draaien in het ene proggie beter als in het andere...

• Bartez
hehehe....nou....ik heb precies gedaan wat je zei.....maar na het rebuilden zijn er nog steeds dezelfde 13 errors als ervoor.... :'(

hoe kan dat nou????

[ Voor 77% gewijzigd door Bartez op 11-02-2004 00:36 ]

Verwijderd

Waarmee speel je af?

Probeer eens een upgrade naar WMP9, daarmee heb ik nooit meer fouten of wat dan ook.
Durf bijna te wedden dat je een oudere versie gebruikt of een ander oud programma.

Verwijderd

Welk codec pack heb je geinstalleerd? Het kan ook aan brakke codecs liggen, door een corrupte download.

• Bartez
ik gebruik de laatste versie van WMP9, ik heb inderdaad nooit problemen gehad...maar de laatste weken wel...

ik heb de codec pack van kazaa geinstalleerd.....

het is wel zo dat de films via kazaa gedownload zijn en daar 3 weken over gedaan is....dus telkens kleine stukjes, om het zo maar te zeggen....kan dat een reden zijn???

maarja....die badframes moeten er toch wel uit te halen zijn lijkt me.....

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bartez schreef op 11 februari 2004 @ 11:00:
ik gebruik de laatste versie van WMP9, ik heb inderdaad nooit problemen gehad...maar de laatste weken wel...

ik heb de codec pack van kazaa geinstalleerd.....

het is wel zo dat de films via kazaa gedownload zijn en daar 3 weken over gedaan is....dus telkens kleine stukjes, om het zo maar te zeggen....kan dat een reden zijn???

maarja....die badframes moeten er toch wel uit te halen zijn lijkt me.....
Kazaa kan je tegenwoordig niet normaal gebruiken. Maatschappijen, gooien van alles in om je MP3tjes en divx te ver**ken. Misschien hlept het als je de films ergens anders vandaan downloadt.

Bij mij werkt het altijd perfect. Zal mijn configuratie plaatsen:
Windows mediaplayer 6.4
DivX 3.11
DivX 4
DivX 5.05
Ac3 audio filters
OGG

Alles los geinstalleerd en alles werkt perfect. Misschien geen codecpacks, maar los instaleren. En eventueel andere donwloadprogramma's gebruiken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Bartez
zal eens kijken wat de films van MIRC doen......waarschijnlijk hebben die er geen last van dan...

maaruh....is het dan niet op te lossen?? door bijvoorbeeld automatisch die bad frames eruit te laten halen door een of ander programma......het maakt me niet uit dat ze eruit gaan...als die film maar niet 20x vastloopt.....da's zwaar irritant namelijk....

alvast bedankt!

Verwijderd

ik heb dit probleem ook, en met divfix kun je fouten eruit snijden, maar dan loopt ondertiteling weer kut. En als je eerst stript en daarna rebuild krijg je ook een gare film. Wie heeft een oplossing?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 20:05 ]

Verwijderd

Niemand die dit ook heeft?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Gebruik je de originele DivX/XVid-codecs om dingen af te spelen? Anders is het wellicht een goed idee eens FFDShow te proberen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1