[XP]Windows Update geeft problemen *

Pagina: 1
Acties:

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Sinds vorige week heb ik een pc met een probleem.
XP sluit soms zomaar af. Spellen sluiten zichzelf, complete system blocks. opnieuw opstarten, Blue screens of dead en dat soort ongein en meer.

Nu heb ik XP opnieuw geinstalled. Alles goed. Ik dacht dat t aan drivers lag of aan hardware ofzo. Direct X gaf ook FOUTEN.

Maar na een reinstall met de nieuwste drivers en dx 9 spelletjes alles geen probleem.
Win xp update. Essentiele updates: Alles ok.
Na de WIndows XP updates gaf hij weer problemen.

Het systeem:
Asus Moederboord: A7v8x-x (rev 1006)
Asus beeldplank V9650 TD 256 MB Det drivers asus 52.16
AMD XP 2600+ (niet overclocked)
80 GB Maxtor
En dvd en een cdrw. (LG)
512 MB PC 2700 (333MHZ)

Is er een windows update die daar mee de fout in kan gaan?
T is een legale versie.
Spellen zijn ook allemaal Legaal (damn that boy throws with money).

Who can help me??

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van windows update alleen de essentiele dingen downloaden, de rest van de meuk kan je in principe laten schieten zolang je PC het gewoon goed doet. Tenzij je een probleem krijgt dat min of meer door een patch of fix is op te lossen waar windows update me aankomt. Maar zeg nou zef: wat moet de gemiddelde pc-thuisgebruiker met een viewer voor MS tablets??

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Ook als je alleen de essentiele updates installeerd kun je in de problemen komen! Zo ken ik iemand waarbij na het installeren van de Windows XP updates sommige programma's gewoon fouten gaven en af werden gesloten.

Deze updates hoeven dus niet per definitie goed te zijn. Het is altijd opletten wat je installeerd ook met deze updates. Je kunt altijd gewoon bij configuratiescherm>software de updates weer verwijderen. Nadat diegene dat gedaan had werkte zijn programma ook weer gewoon.

• mkampstra
Dus het komt vaker voor dat een windows update een probleem kan veroorzaken.
Heeft dit dan met microsoft / Drivers of hardware te maken.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb je titel even afgemaakt en even aangepast zodat deze aan het volgende voldoet:
Windows Operated Systems - Policy

Verder is het idd niet verstandig om andere updates te installeren dan de essentiele updates.
De essentiele zijn meestal alleen maar security related en ded normale updates moet je eigenlijk alleen maar installeren als je ook echt een probleem hebt dat bij die updat beschreven is.
Driver updates moet je al helemaal niet aan beginnen via de windows update, die kan je beter gewoon van de fabrikant van de hardware zelf downloaden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
offtopic:
In topicstart wordt aangegeven dat de essentiele updates binnen zijn en deze is niet zichtbaar geedit :+

TS:
  • Welke foutmeldingen krijg je ? M.a.w wat zijn de precieze teksten van de BSOD's ? Al eens gekeken of die meldingen voorkomen in Windows XP en 2000 BSOD guide ? Een BSOD heeft vaak met hardware en de besturing hiervan te maken.
  • Levert de eventviewer nog iets nuttigs op ?
  • Onlangs iets gewijzigd in je configuratie ?
Verder denk ik dat je heel veel info in Windows Operated Systems - FAQ en Howto's & Guides kunt vinden. Even 'BSOD' of 'PC hangs' op een van de onderstaande sites geeft al vele resultaten ;)Tevens op virussen en spyware gescand ? Je krijgt toch niet toevallig een melding over 'RPC' :+ Deze site bijvoorbeeld biedt een online virusscan aan. Over spyware check [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :)

[ Voor 22% gewijzigd door sanfranjake op 09-02-2004 06:17 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mkampstra
Thanks met die BSOD guide kan ik wel wat denk k.
Maar het gekke is. Nu zijn de fouten door niets te doen ook weer vanzelf verdwenen. HEt enige verschil was de bluetooth adapter had ik er uit getrokken. (deze driver was nog niet geinstalleerd) En nu er weer in en hij werkt nog steeds en weer zonder problemen.

Ik heb wel gemerkt tijdens memtest dat hij bij L2 Cache Unknown zegt.
De geheugentest zelf heeft er 34 gepasseerd zonder fouten.
Ik snap niet nix van dit probleem.

Magnetische velden in dat andere dorp/provincie?? Heb de pc nu namelijk meegenomen naar huis.

Ik ga even verder analyseren als ik weer iets nieuws heb dan zet ik t er bij.
Pagina: 1