NTFS partitie om de zoveel tijd foetsie

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb hier een Seagate 160 gb schijf.

Hij zit op IDE2 als slave. Ik gebruik win2k en winxp

Het is gewoon 1 grote partitie waar ik al mn downloads en films op flikker, ook was ik net klaar met de montage van een film van ongeveer een half uur.

Ik heb serieuze problemen met deze schijf. Elke drie maanden (ongeveer) knalt de schijf er gewoon uit. Hardwarematig is alles altijd in orde. Smart, low levels, advanced testen noem maar op. Alles gaat prima.

Maar altijd als ik veel data erop zet en ik zit bijvoorbeeld te bladeren dan begint het al. Ik probeer een map te openen en krijg "This folder is inaccessable" Daarna gaat het heel rap en kan ik binnen de kortste keren nergens meer bij. Na het rebooten heet de schijf "local disk" en kan ik er niet meer op komen.

Als ik met EasyRecovery Pro de schijf bekijk zie ik mijn files. Ik heb het nu 3 keer gehad, soms zie ik al mijn files en nu ben ik op 5 films na ALLES kwijt. Ik zie nog wat foto's en bestanden die geen naam meer hebben. Ik heb alles gebackupped. Maar ik ben mijn montage kwijt en heel veel iso's en films.

Waar kan dit nou aan liggen? Het is altijd als ik erg veel bestanden erop zet geloof ik. Ik had denk ik net 50 gb gekopieerd van een andere harddisk.

Ik heb nu chkdsk laten draaien, die zegt 12066 keer achter elkaar iets als "Deleting orphan file segment record". Wat betekent dat? Daarna was de schijf weer te bezoeken overigens. Ik zag 2 mappen, Iso's (leeg) en Write (5 films ofzo, dat waren er zeker 25).

Ik heb niets verwijderd, dus wat voor recovery programma zou ik nu nog kunnen gebruiken :?

Ik wil niet opnieuw drie dagen lang monteren :(

Overigens staat er zichtbaar bijna 4 gb op de disk nu, maar als ik in partition magic kijk zegt hij dat er 12 gb op staat :?

Sorry dat de problemen zo onduidelijk zijn, ik verwacht ook niet dat iemand het antwoord weet. Ik krijg geen duidelijke foutmeldingen dus ik denk dat dit er eentje voor toekomstige searchers wordt ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixal op 08-02-2004 23:40 ]

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 21:13
het lijkt me dat je last hebt van een bekende bug in WINDOWS bij schijven groter dan 128gb... check de faq maar eens.. dit haalde ik van de site van microsoft.. let op de laatste regel...

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q303013

If Atapi.sys is not version 5.1.2600.1135 (or version 5.1.2600.1152 for Windows XP 64-Bit Edition), obtain and install the hotfix described in Microsoft Knowledge Base article 331958. For additional information about this hotfix, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:

331958 Hard Disk May Become Corrupted When Entering Standby or Hibernation or When Writing a Memory Dump

Had ik namelijk ook erg veel last van... ben over gegaan op een promise controller en allemaal nieuwe drivers... sinds die tijd al een jaar geen enkel probleem meer!

[ Voor 11% gewijzigd door Tukkie_3 op 09-02-2004 22:05 ]

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik denk dat je gelijk kan hebben.

Wat ik erbij vergat te zeggen. Als ik die schijf installeerde ging ik altijd naar de seagate site en start de disc wizard. Die zegt me meteen iets als dit "Your pc is not configured for disks larger than 128 GB, please let Seagate make this setting in the registry and reboot"

Dit deed ik natuurlijk altijd (ookal zag hij zonder die instelling ook dat het een 160 gb schijf was. Het punt is.

Elke keer nadat ik de error uit mn startpost had kreeg ik dezelfde waarschuwing als ik naar de Seagate site ging. Met andere woorden, die was er steeds uit geknald.

Ik ga eigenlijk niet meer proberen of het eraan ligt, ik plaats de schijf in een Shuttle computertje die ik voor films ed gebruik. Die heeft nieuwere chipset en andere onderdelen. Ik zorg wel dat ik deze patch idd erbij installeer.