Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Explorer.exe toepassingsfout

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben nog een halfleek in computers (61 jaar)
Maar nu zit ik toch met iets wat ik niet snap.
;(
---
Ik zit reeds een tijdje met een Explorer.exe toepassingsfout.

~~~~ Onderstaande computergegevens ~~~~

Operating System:
Windows XP Professional Service Pack 1 (build 2600)

Processor:
2.40 gigahertz Intel Pentium 4
8 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache

(Ram geheugen 512 Mb Nagezien op goede werking, zou oke moeten zijn (?))

Heb nu zowat alles gedaan wat ik "ken", schijfopruiming, schijfcontrole's,
Ad Aware, Window Washer 5.

Het probleem blijft bestaan, gebeurd meestal als ik op een gewone map klik,

of bvb op Mijn Documenten of een mapje daarin, of zelfs mijn Vuilbak icoon.
Eigenlijk nooit als ik een programma open, of ermee bezig ben.

~~~~~~~~~~~~~~~ FOUTMELDING ~~~~~~~~~~~~
------
Explorer.exe toepassingsfout
------
De instructie op 0x00f2c9ef verwijst naar geheugen op 0x00000234, De lees-

of schrijfbewerking (written") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beéindigen.
Klik op Annuleren om de fouten op te sporen in het programma.~
Nummers 0x00f2c9ef en 0x00000234 wisselen
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik klik op Annuleren, desktop herstelt zich, uitgezonderd de opstartprogjes

rechts naast het uurwerk,
(viruscanner enz..) zijn verdwenen en herstellen zich niet.
Dus, heropstarten steeds noodzakelijk.
---
Ik sta zowat op instorten, zeker aangezien ik praktisch geen engels versta.
Wie kan mij helpen a.u.b ?
:?
Héél vriendelijke groetjes
Henri

Verwijderd

Klinkt als een bepaalde Agobot versie. Dat is een virus.
Kun je je HijackThis log eens posten?

Dat staat vermeld in de SA FAQ.
Meer precies in de [Howto] mbt. Spyware.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:10

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het zou, naar mijn weten, een kapot stukje geheugen kunnen zijn.
Mischien is een optie om windows overnieuw te installeren met de optie 'repair'
offtopic:
Ik weet echt niet wat repair in de NL-versie van Windows is.(maken :? )

edit
@Schouw: Zou ook erg goed kunnen

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 08-02-2004 23:05 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Mike Jarod
  • Niet online
Tukk schreef op 08 februari 2004 @ 23:04:
Ik weet echt niet wat repair in de NL-versie van Windows is.(maken :? )
offtopic:
repareren :+

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 19:29

momania

iPhone 30! Bam!

Henri, welkom op GoT ;)

Aangezien je Ad-aware hebt draaien: heb je daar al het een en ander mee opgeruimd? Zo ja: weet je zeker dat je het juiste weg hebt laten halen en niet te veel?

De howto die schouw bedoeld kun je hier vinden: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

En wat heb je verder nog als standaard software draaien die eventueel problemen kan geven?

Oh ja, als je explorer.exe crashed, is het heel normaal dat sommige tray icons niet terug komen. Dat mag geen probleem zijn, want het is het belangrijkst om te zorgen dat explorer.exe gewoon niet meer crashed ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Hmm, misschien beetje scheef gelezen.
Het niet herstellen van de virusscanner, houdt dat alleen in dat het icoontje weg is, of dat hij er helemaal mee ophoudt.

Dus als je via start/programma's naar de virusscanner gaat, daar die opstart, sluit deze dan direct, of geeft deze een andere foutmelding aan, of lijkt daar alles goed te zijn?

Als alles goed lijkt te zijn, zal het waarschijnlijk geen virus zijn.

Misschien iets te paranoia gedacht. :)

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 21:59
Heb echt precies hetzelfde probleem. Wou even weten of het hier al is opgelost, en zo ja hoe
Specs: amd 2600, radeon 9700, asus a7n8x, winxp pro nl sp1, 2 keer wd1200jd
Al gedaan: (ad aware, scandisk, defragmentatie, memtest, ...)

• Mike Jarod
  • Niet online
• Krijg je precies dezelfde foutmelding?
• Zijn er relevante foutmeldingen te vinden bij de event viewer? (eventvwr.msc)
• Al eens [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] doorgelopen, voornamelijk het HijackThis deel icm BHO (.dll) vermeldingen?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde, er is geen peil op te trekken wanneer het gebeurd, ik vermoed een of ander proggie die dit veroorzaakt, zelf denk ik aan of nav 2004, of een v/d diverse vmware services.
Misschien dat TS is even een lijstje kan geven wat er zoal draait op de achtergrond? Het niet herstellen v/d iconen is meer een fout van de desbetreffende applicatie, die vangt een windows message niet op dat ie het icoon ff opnieuw moet plaatsen (zeg het maar even simpel).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 00:51 ]

• Brammel
Mike Jarod schreef op 20 mei 2004 @ 00:43:
• Krijg je precies dezelfde foutmelding?
• Zijn er relevante foutmeldingen te vinden bij de event viewer? (eventvwr.msc)
• Al eens [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] doorgelopen, voornamelijk het HijackThis deel icm BHO (.dll) vermeldingen?
Ja, krijg precies hetzelfde, ik zie op zich niks bijzonders in de event viewer, maar zal daar nog eens in kijken net nadat ik de foutmelding heb gehad. Hier staat mijn hijackthis log, weet zelf niet echt of er iets verkeerds tussen zit :X
Zit trouwens ernstig aan een nieuwe windows installatie te denken ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Brammel op 20-05-2004 10:41 ]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:23

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Krijg nou het heen en weer :?:?

Die foutmelding komt mij bekend voor!!!!
Daar heb ik soms ook last van!! Echt vaag!!! maar bij mij komt er iets anders te staan:

=====================
IEXPLORE.EXE - Toepassingsfout
=====================

[X] De instructie op 0x635f7da8 verwijst naar het geheugen op 0x00000022. De lees - Of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om de fouten op te sporen in het programma

[OK] [Annuleren]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zelf snap ik ook geen snars van deze foutmelding. Ik heb dit sinds een week, toen ik windows opnieuw geinstalleerd heb.

Weet iemand misschien de betekenis van die foutmelding dan?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Brammel
NeFoRcE schreef op 20 mei 2004 @ 20:05:
Krijg nou het heen en weer :?:?

Die foutmelding komt mij bekend voor!!!!
Daar heb ik soms ook last van!! Echt vaag!!! maar bij mij komt er iets anders te staan:

=====================
IEXPLORE.EXE - Toepassingsfout
=====================

[X] De instructie op 0x635f7da8 verwijst naar het geheugen op 0x00000022. De lees - Of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om de fouten op te sporen in het programma

[OK] [Annuleren]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zelf snap ik ook geen snars van deze foutmelding. Ik heb dit sinds een week, toen ik windows opnieuw geinstalleerd heb.

Weet iemand misschien de betekenis van die foutmelding dan?
Post je specs eens ff, en wat voor software je standaard hebt lopen. Ik had eerst altijd norton antivirus, maar heb sinds vanochtend mcafee er op gezet om te kijken of dit misschien het probleem is.
Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat het dus geen hardware probleem is. (ik heb het geheugen getest, scandisk gedaan, NeFoRcE heeft het na een nieuwe windows installatie opeens)

[ Voor 11% gewijzigd door Brammel op 20-05-2004 20:47 ]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:23

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

bram1234 schreef op 20 mei 2004 @ 20:41:
[...]

Post je specs eens ff, en wat voor software je standaard hebt lopen. Ik had eerst altijd norton antivirus, maar heb sinds vanochtend mcafee er op gezet om te kijken of dit misschien het probleem is.
Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat het dus geen hardware probleem is. (ik heb het geheugen getest, scandisk gedaan, NeFoRcE heeft het na een nieuwe windows installatie opeens)
Ok :) Dit zijn me specs, en kheb er nog wat bij te vertellen
============
SPECS
============
Windows XP Pro + SP1
Amd Athlon XP 2000+
SharCoon Acryl PlexiCase
Radeon 9600XT 128 mb
2X 256 MB + 1X 512 MB Geheugen
1X 80 GB Maxtor HDD
1X 20 GB Quantum Fireball HDD
Asus A7V8X-X Mobo
48X12X48 LiteOn Brander
============

Me andere probleem is het volgende:
Als ik gewoon iets doe in m'n windows, bijv Bureaublad laten weergeven, of winamp open, etc etc. Dan af en toe, loopt het systeem vast (ik kan niet meer bij m'n taakbalk, als ik m'n muis dan op een icoontje hou, komt er geen button omheen. En als ik dan 30 sec ofzo wacht. dan gebeurd alles achter elkaar, wat ik toen wou doen (dus bureaublad weergeven, winamp openen, etc etc etc) echt zeer irritant. ik krijg dit er ook voor geen mogelijk heid uit :'(
Kan iemand mij helpen?

Ik heb geen bekende virusscanner geinstalleerd (zoals norton of norman) ik heb een virusscanner van www.free-av.com en die bevalt me prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door NeFoRcE op 21-05-2004 15:14 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
NeFoRcE schreef op 21 mei 2004 @ 15:12:
[...]

Ok :) Dit zijn me specs, en kheb er nog wat bij te vertellen
============
SPECS
============
Windows XP Pro + SP1
Amd Athlon XP 2000+
SharCoon Acryl PlexiCase
Radeon 9600XT 128 mb
2X 256 MB + 1X 512 MB Geheugen
1X 80 GB Maxtor HDD
1X 20 GB Quantum Fireball HDD
Asus A7V8X-X Mobo
48X12X48 LiteOn Brander
============

Me andere probleem is het volgende:
Als ik gewoon iets doe in m'n windows, bijv Bureaublad laten weergeven, of winamp open, etc etc. Dan af en toe, loopt het systeem vast (ik kan niet meer bij m'n taakbalk, als ik m'n muis dan op een icoontje hou, komt er geen button omheen. En als ik dan 30 sec ofzo wacht. dan gebeurd alles achter elkaar, wat ik toen wou doen (dus bureaublad weergeven, winamp openen, etc etc etc) echt zeer irritant. ik krijg dit er ook voor geen mogelijk heid uit :'(
Kan iemand mij helpen?

Ik heb geen bekende virusscanner geinstalleerd (zoals norton of norman) ik heb een virusscanner van www.free-av.com en die bevalt me prima :)
Je kan proberen je taskmanager ernaast te houden.. als het dan gebeurt kijken op welk proces die vast zit (processor gaat naar 100%)

• Brammel
Heb vandaag xp opnieuw geinstalleerd, heb nog geen foutmelding gehad, maar kan nog komen natuurlijk. Ik hou jullie op de hoogte

• Brammel
Heb geen explorer.exe toepassingsfout meer gekregen na m'n windows reinstall. Dus dat is de (niet al te beste) oplossing voor deze fout ;)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

bram1234 schreef op 24 mei 2004 @ 11:57:
Heb geen explorer.exe toepassingsfout meer gekregen na m'n windows reinstall. Dus dat is de (niet al te beste) oplossing voor deze fout ;)
Sinds mijn nieuwe XP install van maanden terug heb ik juist regelmatig dat explorer.exe onderuit gaat... meestal als ik op een mapje heb dubbel geklikt.

Explorer.exe start dan wel weer automagisch opnieuw op, maar dan mis ik idd wat icoontjes in de systray (de programma's zelf draaien op de achtergrond nog gewoon door).

Het is iig èrg irritant.

Geheugen- en virusproblemen zijn uitgesloten. Het geheugen is drie keer compleet door Memtest86+ getest, en het probleem trad al op met een schone install zonder internet-connectie...

Misschien dat ik binnenkort XP maar weer eens opnieuw installeer mits ik er tijd èn zin in heb... :)

Maar liever heb ik gewoon een fix voor dit erg irri probleem. Zoeken in de MS Knowledge Base bood iig geen soelaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 24-05-2004 13:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik heb norton (systemworks 2004) eraf geflikkerd, en heb er geen last meer van gehad (4 dagen nu).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 13:20:
Ik heb norton (systemworks 2004) eraf geflikkerd, en heb er geen last meer van gehad (4 dagen nu).
Hmm, die heb ik ook op m'n systeem, maar wat voor invloed zou dat kunnen hebben? Ik heb namelijk geen enkel component van Systemworks draaiende op de momenten dat er problemen optreden...

-=edit=-

Toch maar gauw ff gecontroleerd... er was dus wèl iets van Systemworks 2004 actief, namelijk de Ghost Start Service. Die heb ik nu afgesloten en via MSCONFIG ervoor gezorgd dat 'ie niet meer mee opstart. Eens kijken of het verschil maakt...

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 24-05-2004 16:17 ]

• Wapwap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 20:57
Sinds 2 weken heb ik ook last van een soort gelijk probleem.

Bij vrijwel elk programma dat ik afsluit krijg ik een pop-up met een foutmelding.

Plaatjes: klik, klik en klik.

Heb m'n pc op virussen & spyware gecontroleerd (met AntiVir, Ad-Aware en Spy-Bot) ook in Safe-mode. Geen resultaat daarmee gehaald.

Vandaag heb ik Windows er opnieuw opgezet. Het probleem was daarmee in eerste instantie opgelost. Ongeveer 3 uur na de installatie van Windows begon het probleem zich weer voor te doen, exact hetzelfde als wat ik eerst had.

De PC is ge-update met alle beveiligings en recommended patches + Service Pack 1. OS is Windows XP Pro.

Tot slot nog een screen van m'n processes lijst, klik.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wapwap schreef op 26 mei 2004 @ 20:50:

[..]

Tot slot nog een screen van m'n processes lijst, klik.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik zie één overeenkomst met mijn lijst: we gebruiken de ATI Catalyst drivers... misschien iets daarin?

• Wapwap
  • Laatst online: 24-11 20:57
Mijn systeem liep goed voor 6 maanden, tot 2 week geleden. Van het een op het andere moment is dit op komen dagen.

En ja, ik heb Catalyst drivers geinstalleerd, 4.3

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wapwap schreef op 26 mei 2004 @ 21:35:
Mijn systeem liep goed voor 6 maanden, tot 2 week geleden. Van het een op het andere moment is dit op komen dagen.

En ja, ik heb Catalyst drivers geinstalleerd, 4.3
't Begon bij mij pas ook op een bepaald moment, wellicht bij een of andere nieuwe versie van de Catalyst drivers? Maar ja, ik heb geen zin om allerlei oudere Catalysts te gaan testen puur om er achter te komen of het aan de Catalysts ligt...

• Azer
  • Niet online
Ik heb ook soms dat explorer crashed als ik een bepaalde directory inga (mijn films directory). Dit heeft in mijn geval waarschijnlijk te maken met de thumbsnails, als ik dat uitzet is het namelijk weg.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Azer schreef op 26 mei 2004 @ 22:43:
Ik heb ook soms dat explorer crashed als ik een bepaalde directory inga (mijn films directory). Dit heeft in mijn geval waarschijnlijk te maken met de thumbsnails, als ik dat uitzet is het namelijk weg.
Nee, dat is het niet. Die functie is hier trouwens toch al uitgeschakeld.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Ik heb dus ook last van dezelfde problemen (sorry voor de late kick, maar ik weet me geen raad). Ik krijg de fout iedere keer als ik Firefox, een java toepassing en Explorer zelf afsluit (en nog een paar processes een beetje willekeurig).

Is er al een oplossing voor gevonden of is het bij jullie vanzelf weg gegaan?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Brammel
Michali schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:49:
Ik heb dus ook last van dezelfde problemen (sorry voor de late kick, maar ik weet me geen raad). Ik krijg de fout iedere keer als ik Firefox, een java toepassing en Explorer zelf afsluit (en nog een paar processes een beetje willekeurig).

Is er al een oplossing voor gevonden of is het bij jullie vanzelf weg gegaan?
Bij mij is het vanzelf weggegaan, of misschien was het toch een clean install nadat het weg was. Ik weet het niet meer, heb er nu geen last meer van

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Misschien de moeite waard om te vermelden, ik heb geen last meer van dit probleem sinds ik SP2 heb geïnstalleerd.

• Michali
Dan ga ik ook even proberen om SP2 te installeren. Hopen dat dat helpt.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Wat ook zeker het proberen waard is is je temps legen. c:\documents and settings\%username%\local settings\temp\*.* gewoon wegknikkeren. Wel even je hidden files aan zetten anders zie je de directory niet. Wil ook wel eens helpen. Niet altijd dus.

Sign here against sigs

• Michali
Nou ik heb SP2 geinstalleerd en alles in de temp weg gegooid, maar het probleem blijft. Mischien nog een suggestie? Anders gaat er een nieuwe installatie hier op van't weekend.

Pagina: 1