Linksys WPC11 met aerosol

Pagina: 1
Acties:

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Hallo,
Sinds kort heb ik een draadloos netwerkje thuis, bestaande uit:
- linksys BEFW11S4 v4 Wireless Broadband Router
- linksys WPC11 v4 Wireless PCMCIA kaartje

Kaartje zit dus in m'n laptop (acer 1352XC, windows xp home).

Nu werkt het netwerk vrij goed, maar ik zou graag eens willen kijken hoe goed het dan wel niet werkt. En dan doel ik dus vooral een programma wat kan kijken wat de signaalsterkte is. Zodat ik even kan kijken waar ik de wireless router het best kan plaatsen (op de kast, of onder tafel.. etc etc) om het beste signaal te krijgen.

Maar, ik krijg geen enkel programmaatje aan de praat waarmee je dus kan kijken naar de signaalsterkte. Ja, er zit wel een standaard programmaatje bij, maar dat is veels te primitief. Ik zou nl. graag wat harde getalletjes willen verkrijgen, of mooie grafiekjes enzo.

Het programma aerosol kan ik bijvoorbeeld niet eens aan de gang krijgen (melding: "Card not supported - No supported cards found"), terwijl op de aerosol website: http://www.stolenshoes.net/sniph/aerosol.html gewoon staat dat mijn wpc11 kaartje ondersteund is. Ook het programma wlanexpert kan de kaart niet vinden (can not find the PC card WLAN).

Als ik met google zoek kom ik alleen op eoa duits forum uit, waar ook geen oplossing werd gegeven voor een vergelijkbaar probleem.

Dus, weet iemand misschien nog een andere programma wat ik zou kunnen proberen, of heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat die programma's mijn kaartje wel te zien krijgen???

• -MvZ-
Mmm.. erg raar.

Ik zat net eens even te kloten met andere drivers, tenminste, ik denk dat het andere drivers (niet de e.u. versie) waren, en nu draait netstumbler ineens wel, alleen had ik eerst 100% signal, en nu nog maar 54%.

oja, Netstumbler wilde eerst dus ook niet mijn wireless netwerk kaart vinden. Netstumbler lijkt nu de enige te zijn die wel werkt.

Op eoa rare manier zegt het icoontje onderin beeld dat mijn draadloze verbinding niet beschikbaar is, maar ik kan wel al gewoon internetten, en dat terwijl ik wel WEP aan heb staan.

ik snap er weinig meer van, nog even verder kloten dan maar...

[ Voor 13% gewijzigd door -MvZ- op 08-02-2004 23:41 ]

• -MvZ-
OK..

Ik heb zojuist een paar beta drivers geinstalleerd (13-06-2003), en nu werkt network stumbler dus weer helemaal niet. Ik heb echter wel het idee dat het nu allemaal wat soepeler gaat dan met de drivers die ik net had.
Zonet had ik dus ook met netstumbler grote problemen met andere kanalen dan kanaal 2, en zelfs op kanaal 2 waren de groene balkjes bij network stumbler niet echt lang. Signal/Noise en dan iets van -44 ofzo.
In andere topics had ik al wel gelezen dat -20 wel meer gebruikelijk is als je 2 meter van je accespoint vandaan zit.

Ik denk dus dat het duidelijk een driver-probleem is waardoor hij niet wil werken met aerosol, en network stumbler. Als iemand nog ideeen heeft, dan hoor ik het graag. Maar zoals het nu werkt moet ik het anders maar laten.