_bas_ schreef op 09 februari 2004 @ 10:11:
Acer heeft een beroerd slechte service.
Vrijwel geen garantie op de accu's (ook al zou je daar wettelijk recht op hebben).
Voor een klant wiens notebook-scherm gesneuveld was, was het niet mogelijk (ook niet tegen normale betaling) om het scherm te laten vervangen. Dankzij de service is dus een notebook van 1800 euro compleet waardeloos geworden.

Dit lijkt me een beetje overdreven. Vervanging van onderdelen gaat bij Acer altijd via IMD. Zie ook ervaringen van anderen in het TM 800 topic
http://gathering.tweakers...message/19906435#19906435
Mijn adapter had het ineens begeven. Deze heb ik op een maandag rond 17.00h op het postkantoor afgeleverd. Donderdagochtend stond DHL op de stoep met een nieuwe. Onderdelen in de laptop zal wellicht niet zo snel gaan/kunnen.
Maar 1 slechte ervaring, wil niet zeggen dat alles slecht is

(ps, ik werk niet bij Acer

)
@ Topic starter
Waarom geen Acer, of een ander merk. Ja er zijn wel verschillen, maar als je een afweging maakt op prijs/kwaliteit/features tussen A-merken dan zal het niet zo veel uitmaken.
* Wil je hem als laptop gebruiken, of als desktop vervanger? Wat is lokatie? Is dat 's ochtend 1 maal naar je werk/lokatie gaan en dan de hele dag daar werken, dan heb je de beschikking over een stopkontakt ?? Of moet hij jij flexibel zijn -> lang gebruik -> centrino / lichtgewicht.
* Denk bij werken op lokatie in warme landen dat er wellicht andere stopkontakten zijn, kan je adapter/laptop dat aan ?
* Moet er een DVD brander in zitten, of volstaat CDRW ook. Dan wordt je keuze een stuk uitgebreider.
* Welke resolutie / beeldscherm wil hebben. Groot = zwaarder = minder mobiel.
Is 1024x768 genoeg of toch liever 1280x1024 of meer (1400x1050) Dat laatste werk ik mee op een 15" en werkt erg fijn)
* Welke garantie wil je, en is dat ook leverbaar ? 3 jaar onsite internationaal ??
Of 1 jaar pick-up and return ?
* Werk je er erg veel mee, of juist een paar minuten per dag. Dan maakt het nogal uit hoe fijn erop kunt werken en wil je wellicht de laptop eerst zien/testen voor je hem koopt?
Eigenlijk allemaal vragen die jij kunt beantwoorden
Persoonlijk zou ik gaan voor:
* Laptop die minder dan 3 kg is (is nog te tillen)
* Centrino, zuinig wanneer kan, krachtig wanneer nodig
* 15" met hoge resolutie
* DVD+-R / CDRW zou ik zelf kiezen, maar als niet nodig is, heb je niets aan DVD-R of DVD+R (compatibliteit is nog lang niet goed genoeg en levert alleen maar gezeik op als het een keer niet werkt)
Ik zelf heb lang getwijfelt tussen een Acer Travelmate 800 LCi en een Asus met ongeveer dezelfde specs. De Asus had destijds alleen 14" schermen met een lagere resolutie dan de Acer, dus de Acer is het geworden.
Ik heb gebeld naar PC snel
www.pcsnel.nl en werd daar goed en netjes te woord gestaan, wat ik persoonlijk ook belangrijk vindt.
Op hun site(PCSnel) en die van
http://www.de-laptopper.nl staan veel Acers en Asus (en andere grote merken) vermeld en kun je veel specificaties makkelijk vergelijken.
Mijn laptop overleeft nu al sinds juni 2003 lange trips van bouwplaats naar bouwplaats, naar kantoor en naar huis en de universiteit. Daarom koos ik ook voor een Centrino zodat ik op een bouwplaats een heel dagdeel zonder stopkontakt kon werken. Mijn laptop houdt het gemiddeld ruim 4 uur (4,5 uur) uit zonder stroom. Voorlopig ben ik tevreden.
Succes met de keuze!
If I agreed with you, we'd both be wrong.